TREBALLES PER GUANYAR DINERS O PER COBRIR DESPESES?

Sovint caiem en el parany de fixar preus baixos per ser competitius. Però la competitivitat d’un negoci no la determina només el preu.

Si basem el nostre valor diferencial en el fet de tenir preus baixos, correm el risc d’anar sempre a remolc de la competència, i això pot posar en perill la viabilitat del nostre negoci. Per tant, és essencial trobar el preu just. I com puc saber quin és el preu just dels meus productes o serveis? – us preguntareu. Doncs per molt complicat que sembli, es pot resumir en 8 passos:

 1r. Seleccionar els objectius dels preus.

     Què volem aconseguir? Volem prestigi o simplement és qüestió de supervivència?

2n. Identificar el mercat i la capacitat de compra.

      Qui és el nostre client? Quin poder adquisitiu té?

3r. Determinar l’elasticitat de la demanda i del preu.

      Quin producte/servei tinc? Si apujo el preu, deixaran de comprar-me?

4t. Determinar la relació entre demanda, cost i benefici.

      Cal tenir en compte que si abaixem preus, hem de vendre més per guanyar el mateix.

5è. Analitzar els preus de la competència.

      Com a dada ens pot servir de referència, però cada negoci té les seves circumstàncies.

6è. Seleccionar una política de fixació de preus.

Important per mantenir la coherència i poder defensar el valor del nostre producte/servei.

7è. Seleccionar un mètode de fixació de preus.

      Ens enfoquem cap al cost, cap a la demanda o cap a la competència?

8è. Seleccionar el preu final.

      Ara ja amb coneixement de causa.

 

El més interessant d’aquest procés és que ens obliga a fer-nos preguntes i a recopilar dades que ens seran molt útils a l’hora de prendre decisions relacionades amb el nostre negoci.

Si voleu saber-ne més, no dubteu a venir al seminari del dia 07/06/2018 – 15:30 – 20:00 Com posar el preu als meus productes o serveis.

 

Eulàlia Balañá

Economista

Compartir