Què és el màrqueting estratègic i per a què serveix?
Necessites fer un canvi en el teu negoci? El teu lloc web té visites, però no capta clients? Les vendes del teu equip comercial no assoleixen els objectius? Vols iniciar un nou negoci i no saps per on començar? Si estàs en qualsevol d’aquestes situacions, et recomano que revisis el teu Màrqueting estratègic.
Quan algú pensa en el Màrqueting, habitualment pensa en les accions que fem per a promocionar el nostre producte o servei a curt termini (publicitat, xarxes socials, promocions, mailings, etc.). Això és el Màrqueting OPERACIONAL.
Però hi ha un altre tipus de Màrqueting que és el Màrqueting ESTRATÈGIC, que té com a finalitat l’anàlisi per a conèixer bé:
- Quin és el nostre mercat i entorn
- Qui són els nostres potencials clients i les seves necessitats
- Quina és la nostra competència
Per així poder:
- Fixar objectius clars
- Desenvolupar serveis i productes rendibles
- Diferenciar la nostra marca de la competència amb avantatges competitius duradors i defensables
- Identificar noves oportunitats i possibles amenaces
- Orientar millor les nostres campanyes i accions operacionals.
Si no volem perdre el temps ni els nostres diners, és molt important que el nostre pla de màrqueting contingui les dues parts. Una més analítica i a mig/llarg termini (estratègica) i una més pràctica a curt termini (operacional). Les dues són fonamentals per a l’èxit de la nostra empresa.
Si vols millorar el teu Màrqueting assisteix al proper curs online “Màrqueting estratègic: què vens a qui i com” el 10 de desembre de 10h a 12h.