Les noves habilitats directives del món global
El món empresarial avui és global i local al mateix temps, no té fronteres. En aquest context les empreses han d’entrar en l’era digital. Els empresaris i emprenedors han d’afegir als seus coneixements i desenvolupar noves habilitats digitals sense temor.
Al llarg de la nostra tasca de treball com a consultores d’empreses, hem detectat el desconeixement d’aquestes tecnologies per part de les persones empresàries. Aquesta necessitat ens ha portat a desenvolupar aquesta sessió, on l’objectiu és que les persones assistents coneguin, entenguin i estiguin al dia de les noves eines digitals, habilitats i competències que avui s’exigeixen per a dirigir una empresa o iniciar una nova activitat.
En el contingut de la sessió explicarem algunes de les eines digitals disponibles a la xarxa amb l’objectiu de millorar tres eixos:
- La competitivitat mitjançant la millora de processos, com la millora del temps d’execució de les tasques i de la informació sobre la gestió de l’empresa per tal de reduir costos.
- Les noves tendències de comunicació, ja que l‘evolució de les noves tecnologies han canviat la manera com els clients ens localitzen.
- I finalment ressaltar un tercer eix: no hem de tenir por d’utilitzar les noves eines disponibles a la xarxa encara que siguem analfabets digitals.
Les eines que es treballaran en la sessió són:
- Els Marketplaces com a plataformes digitals i com noves eines de vendes. Els mercats són llocs en els quals oferta i demanda intenten posar-se d’acord uns per comprar i els altre per vendre. Els podem dividir en dos grans grups: Marketplaces B2B on els clientes són empreses i Marketplaces B2C on els clients són consumidors finals. Les principals avantatges són l’estalvi de costos, ja que ells posen tota la infraestructura i et cobren una quota mensual i/o una comissió per cada venda, alguns també s’ocupen del lliurament del producte al client i millora del posicionament de la nostra pàgina web.
- Serveis de mailings i màrqueting automàtic existeixen plataformes digitals que ens permeten agilitzar, automatitzar i millorar la gestió dels programes de màrqueting, des de la generació de leads, segmentació avançada, fins a la generació de comunicacions personalitzades per treballar els nostres leads perquè estiguin preparats per anar a visitar per a vendes.
- Utilització de Google Calendar com a CRM i construir la fitxa del client amb els contactes de Google.
- Google Calendar com una aplicació per a gestionar el temps. Controlar el temps de dedicació a les empreses optimitza els costos i millora la productivitat. En aquesta sessió explicarem com amb els fulls de càlcul i el calendar de Google més un script específic per convertir aquesta informació amb un format entenedor mes permetrà fer un seguiment de les dedicacions de tasques per clients.
- Enquestes de forma ràpida i fàcil: els formularis de Google i l’eina del Surveymonkey ens permeten crear un formulari amb molta facilitat ens ajuden a connectar amb els clients per obtenir informació valuosa i disposa la informació en format Excel a més de fer un informe amb el resum de les dades del qüestionari.
- Aplicacions que milloren la productivitat de l’empresa. En aquest aparat hem agafat un exemple d’aplicacions de mòbil que ens permet signar la comanda amb PDF i marxar de casa al client amb la petició signada.
- Comunitats de persones anomenats panells per fer estudis de mercat. Si volem fer un estudi en línia, Surveymonky ofereix la possibilitat d’enviar enquestes amb el seu servei AUDIENCE. També existeixen comunitats de persones usuàries com Meetup que permet als seus membres reunir-se en la vida real via grups units per un interès comú com a política, esport, cultura, senderisme, llibres, tecnologia, idiomes i altres trenta temes. La subscripció en el lloc i en les aplicacions mòbils és gratis i no conté publicitat. L’empresa es paga cobrant una subscripció als organitzadors de grups.
A la nostra sessió EINES DIGITALS PER ESTALVIAR TEMPS explicarem més eines que milloren la imatge, comunicació, productivitat de la teva empresa.
Us esperem!