La importància del branding per fer créixer la teva empresa
Moltes vegades caiem en l’error de pensar que el branding és només un logo o que es tracta d’una tècnica més de màrqueting destinada a les grans empreses. Totes dues concepcions són errònies.
El branding és un pilar important de la teva marca. És la teva imatge global, la que transmet als teus possibles clients qui ets, què fas, què ofereixes, quins són els teus valors i a qui et dirigeixes. Per aquest motiu l’has de tenir ben treballat, perquè en només un cop d’ull pots captar l’atenció del teu comprador desitjat o perdre’l i enviar-lo directament a la competència.
Per què ho vegis més clar, dues empreses que venen un mateix producte, però una es dirigeix a un públic d’alt nivell adquisitiu i l’altre a un client potencial amb menys recursos no poden tenir la mateixa imatge. La primera empresa haurà de transmetre una imatge més sofisticada, més exclusiva, mentre la segona una imatge més senzilla i propera.
Així doncs, si t’oblides de treballar el teu buyer persona al definir la teva imatge, el més probable es que no connectis amb el teu públic objectiu, i que t’arribin clients que no són el que busques i, per tant, o no podran pagar els teus serveis, o com esperen un altre tipus de servei et generaran molts problemes, queixes o males crítiques.
Ara reflexiona. T’arriba el client ideal? Accepta la teva proposta econòmica sense regatejar preus, sense gairebé posar-hi pegues? Llavors la teva marca està ben treballada. Si et passa el contrari, has de dedicar molts esforços per convèncer que et comprin, inclús has de fer descomptes, segurament hi ha alguna cosa en la teva imatge que falla.
Aquest és només un dels aspectes que has de tenir en compte a l’hora de definir la teva marca. També has de reflexionar sobre els valors que vols transmetre, el teu tipus de negoci i els serveis o productes que ofereixes. Treballant tots aquests aspectes detingudament, donaràs amb la imatge que encaixa amb l’essència del teu negoci, convertint-te en un pol d’atracció per als teus potencials clients.
Però aquí no acaba tot. Un cop disposis d’una bona imatge hauràs de mantenir-la en el temps, en el teu dia a dia, sent coherent en l’atenció al client, l’experiència de compra, la comunicació a les xarxes socials…
És a dir, el branding ve a definir com és la teva relació amb un client potencial, com comuniques els valors de la teva marca (i de la teva oferta) i quines sensacions evoques a tots aquells que s’apropen a tu, ja sigui a través de la teva web o una interactuació casual a Facebook.
La teva imatge de marca té molt a dir als teus clients, no ho dubtis i treballa-la!
Si vols saber més sobre BRANDING, vine a la sessió gratuïta que realitzarem al Centre d’Empreses el dijous 3 de maig. Inscripcions i més informació aquí.
Lucía Irureta