Per iniciar l’activitat empresarial has de constituir i donar d’alta una empresa.
Les formes jurídiques més habituals per començar l’activitat i els seus tràmits són:
- EMPRESARI/A INDIVIDUAL:
- Alta censal a l’Agència Tributària
- Alta del promotor/a Seguretat Social
- SOCIETAT LIMITADA:
- Registre de nom al registre Mercantil Central
- Estatuts de la societat
- Notaria per elevar-lo a públic: escriptura
- Impost Transmissions Patrimonials
- Inscripció al Registre Mercantil provincial
- Alta censal a l’Agència Tributària
- Alta de l’administrador i/o socis treballadors a Seguretat Social
Aquests tràmits, que són imprescindibles per poder iniciar l’activitat, t’oferim fer-los gratuïtament des del Punt PAE del Centre d’ Empreses. Es tracta d’un servei d’assessorament i constitució d’empreses de forma telemàtica en un únic document que s’anomena DUE amb el consegüent estalvi de temps i de cost (les S.L. pagaran només el cost de Notari i Registre amb aranzels reduïts).
Per tant, els avantatges del PAE són:
- Honoraris gratuïts
- Rapidesa
- Reducció de taxes
No has d’oblidar altres tràmits que són:
- Si tens local per a l’activitat: Llicència ambiental/obertura + Taxa de Residus >> es tramita a l’Ajuntament.
- Registres sectorials: algunes activitats estan obligades a realitzar tràmits específics a l’Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat.
- Si tens treballadors: Alta de l’empresa a la Seguretat Social, Comunicació d’obertura de centre de treball a la Generalitat, alta dels treballadors a la Seguretat Social i contractes dels treballadors al SOC/SEPE.
[:CA]Publicat a:[:es]Publicado en: Creació, Legalització, Mercantil