ENTREVISTA AMB JOSEP RAMON MURO DE GLOBASKET
Activitat: Serveis professionals vinculats al món del bàsquet i als esdeveniments.
Any de creació: 2016
Web: www.globasket.com
Facebook: https://www.facebook.com/globasket/
Instagram: https://www.instagram.com/globasket/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCr85X4-loe3ynwde-NKK4xA
Twitter: https://twitter.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2FGlobasket
- Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema solucioneu i quins trets us diferencien de la vostra competència?
En primer lloc, cal tenir esperit “emprenedor”, sense importar l’edat. La idea neix el 2014 i ho és després de portar més de 25 anys a la indústria de l’esport professional i internacional, donar cabuda a ordenar globalment un espai de l’esport amateur.
Sempre hi ha competència, el que cal és tenir els “fets diferencials” de la resta i disposar d’una “mini fórmula de la Coca Cola”.
Com a trets diferencials, tenim: participar en lloc de competir, crear experiències participatives, en lloc d’esport reglamentat/federat, tornar als orígens.
- Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?
Sobre tot, cercar l’equip, trobar les “eines” adequades i obtenir el finançament.
- Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat i quin tipus d’innovació has implantat?
És una de les claus: les noves eines digitals, de comunicació i de gestió, et permeten tenir el món sencer a l’abast de la mà.
- Quines serien per a tu les claus de l’èxit?
Per mi, les claus de l’èxit són: la constància i perseverança permanent, molt perdut en l’actualitat.
- I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digues-nos alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries.
Bona pregunta: no ho començaria, ja que la Covid, ens ha posat en el costat equivocat del món empresarial. Determinades persones hem nascut dues vegades, el 2015 i el 2021 i, per tant, més “durs” i reforçats.