Emprendre amb coneixement de causa

La pregunta més recurrent quan ens plantegem engegar un negoci és si aquest funcionarà. És a dir, si serà viable. Per evitar aquesta incertesa i no tenir la sensació que ens estem llançant al buit, és important parar-nos a fer un estudi de mercat que ens faci de xarxa de protecció.

L’estudi de mercat consisteix a recopilar, de manera sistemàtica, informació sobre serveis, clients i competència per verificar la viabilitat de la nostra idea de negoci. Un cop tenim aquesta informació podem identificar quins són els riscos i adaptar l’estratègia a la situació del mercat. En definitiva, podem prendre les decisions que calguin amb coneixement de causa.

En aquest seminari parlarem de quins són els elements que s’han de tenir en compte per fer un estudi de mercat, mostrarem on i de quina manera podem accedir a la informació que necessitem –sobre els clients i sobre la competència–, mostrarem com calcular la mida del mercat i aprendrem a organitzar i a interpretar la informació que anem recollint. Tot això, amb l’objectiu de traslladar la nostra idea de negoci a la realitat del mercat i contrastar-ne la viabilitat.

A banda d’estudiar aquests aspectes, també parlarem de costos, marges i punt d’equilibri. Perquè per molt que sapiguem on estan els nostres clients, si no sabem a quin preu hem de vendre els nostres serveis o productes no aconseguirem fer negoci.

Si voleu saber-ne més no dubteu a venir al seminari del dia 09/10/18 de 15:30 a 20:00. Inscriu-te ara mateix en aquest enllaç.

Eulàlia Balañá (Economista)

Compartir