El màrqueting i la viabilitat dels negocis

Saps que només 4 de cada 10 negocis creats a Espanya arriben als 5 anys de vida?

Els motius són que les empreses no saben com vendre, no calculen bé els preus (i no cobreixen costos), tenen problemes de liquiditat o no tenen un model clar sobre com aportar valor i guanyar diners amb la seva activitat.

Per això és essencial que des de l’inici d’un projecte empresarial, estudiem molt bé qui és i com és el nostre client i què necessita, pensem en la solució de valor pel seu problema o necessitat i mantinguem una comunicació i relació constant amb ells. I això és Màrqueting!

Per fer un pla de màrqueting, hem de definir els nostres objectius i l’estratègia per assolir-los. Per això, hem de detectar l’oportunitat, analitzar el sector i el mercat al que ens adreçarem, estudiar si el problema és suficientment gran i afecta a suficient gent disposada a pagar per solucionar-ho.

I si decidim que sí, començarem a definir i validar la nostra proposta de valor diferencial als nostres clients potencials i el nostre model de negoci i definirem els nostres objectius i estratègia. Això és el màrqueting estratègic.

Seguirem amb una planificació de les accions que ens destacaran sobre la competència, el Marketing Mix del nostre producte o servei, al que posarem preu, distribuirem i promocionarem. També establirem la forma de comunicar i connectar amb el nostre públic objectiu. Això és el màrqueting operatiu.

Si vols saber com fer un pla de màrqueting que t’ajudi a vendre més i millor, inscriu-te aquí a la sessió gratuïta “Màrqueting Estratègic: què vens, a qui i com” que impartirà el 21 d’octubre  de 16 a 18h la Sònia Palau, experta en màrqueting i vendes.

 

Compartir