SUBVENCIONS MUNICIPALS PER AL COMERÇ LOCAL, MICROPIMES I AUTÒNOMS PER FER FRONT A L’IMPACTE ECONÒMIC DE LA COVID-19

L’Ajuntament de Cornellà ha aprovat dues línies de subvencions adreçada al teixit econòmic local. Per una banda, ajudes destinades al comerç local, persones treballadores autònomes i microempreses de la ciutat de Cornellà que van haver de cessar la seva activitat per causa del Reial Decret 463/2020 de 14 de març, que va declarar l’estat l’alarma. I per altra, suport econòmic per als titulars d’activitats de restauració i de centres d’estètica i bellesa obligats al tancament en base a la resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre.

Es destinaran a aquests ajuts un total de 240.000 euros, dels fons propis municipals. Pel que respecta al comerç local, professionals autònoms i microempreses, es concedirà un ajut d’un màxim del 30% de la totalitat de les despeses subvencionables, fins a un límit de 500 euros, i que estaran detallades a les Bases un cop es publiquin al Butlletí Oficial de la Província.

D’altra banda, pel que fa al sector de la restauració i centres d’estètica i bellesa la subvenció municipal serà directa, amb un import de 500 euros.

 

Despeses subvencionables

Aquesta subvenció per al comerç de Cornellà podrà anar destinada tant a les despeses corrents necessàries per al manteniment, com per a la reactivació de l’activitat habitual durant el període d’inactivitat.

Aquestes despeses subvencionables correspondrien, entre d’altres, a: lloguers, quotes d’hipoteques, quotes de préstecs, quotes d’autònoms, subministraments bàsics, costos laborals, adequació de locals a causa de la Covid-19, etc.

No seran subvencionables, però, les despeses corresponents a obres d’instal·lació i remodelació, l’IVA de les factures o els impostos indirectes equivalents que siguin susceptibles de recuperació o compensació.

 

Termini de presentació:

Del 10 al 24 de novembre de 2020 (ambdós inclosos).

 

Bases reguladores:

En aquest enllaç

 

 

Si vols que un dels tècnics del Centre d’Empreses t’informi, pots reserva la teva cita prèvia online a través del teu PC, tablet o mòbil: clicant aquí.

 

Centre d’Empreses Baix Llobregat

 

 

 

Compartir

Ajut per al manteniment de l’activitat econòmica de persones autònomes i microempreses enfront la COVID-19

Us informem sobre un nou ajut per al manteniment de l’activitat econòmica de persones autònomes i microempreses enfront la COVID-19 destinat tant a treballadors Autònoms que exerceixin l’activitat econòmica com a persona física, com a treballadors Autònoms d’empreses amb personalitat jurídica, sempre que estigui formada com a màxim per 3 socis, i que compleixin tots els següents requisits:

 

  1. Estar donat d’alta al RETA o  a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA
  2. La base imposable de la darrera declaració de la renda de les persones físiques disponible ha de ser igual o inferior a 35.000 euros
  3. El rendiment net de l’activitat dels tres primers trimestres de l’any 2020 no hagi superat l’import de 13.125 euros.
  4. Tant en cas de persones treballadores autònomes a títol individual, com persones sòcies d’una societat mercantil, el màxim de persones a la plantilla  no pot ser superior a 6, prenent com a referència la mitjana de l’any 2019
  5. Tenir el domicili fiscal a un municipi de Catalunya.

 

Quantia de l’ajut:

S’estableix un ajut extraordinari i puntual en forma de prestació econòmica de pagament únic, per un import de 2.000 euros.

 

Presentació de sol·licituds:

El termini s’inicia a les 9:00 hores del 9 de novembre de 2020 fins a les 15:00 hores del 20 de novembre de 2020, o fins a exhaurir la dotació pressupostària.

 

On es tramita:

El formulari de sol·licitud normalitzat estarà disponible al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa http://canalempresa.gencat.cat, per la tramitació és necessari certificat digital.

 

Normativa:

https://canalempresa.gencat.cat/ca/01_que_voleu_fer/mesuresempresesiautonoms/mesures-economiques-i-socials-per-a-empreses-i-autonoms/ajuts-i-prestacions-per-empreses-i-autonoms/ajut-autonoms-microempreses-covid-19/

RESOLUCIÓ TSF/2799/2020, de 4 de novembre, per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per afavorir el manteniment de l’activitat econòmica de les persones treballadores autònomes, persona física, i de les persones treballadores autònomes que formen part d’una microempresa davant els efectes de les noves mesures adoptades per fer front a la COVID-19

 

Compartir

SUBVENCIÓ PER A AUTÒNOMS I PIMES DE RESTAURACIÓ I DELS CENTRES D’ESTÈTICA I BELLESA AFECTATS ECONÒMICAMENT PER LA COVID-19

Ajuts per a bars, restaurants i centres d’estètica i bellesa que han hagut de tancat per mesures COVID

El Govern de la Generalitat ha acordat l’activació d’un paquet de mesures urgents amb l’objectiu de donar suport a aquells sectors econòmics més afectats per les noves mesures de contenció de la Covid-19 adoptades pel PROCICAT, que van entrar en vigor el 16 d’octubre.

Quin és l’import dels ajuts?

La primera actuació consisteix en una subvenció adreçada a autònoms, pimes i microempreses dels sectors de la restauració i d’estètica i bellesa, per al quals el tancament temporal dels seus establiments suposa una disminució dràstica de la facturació.

La dotació inicial per a aquesta línia de subvencions s’eleva a 40 milions d’euros, que es podran ampliar en funció de les necessitats.

L’import màxim concedit per cada beneficiari serà de 1.500 euros.

 

Com s’adjudiquen les subvencions?

El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases és el de concurrència no competitiva; és a dir, s’adjudiquen per ordre d’entrada.

El criteri d’atorgament de les subvencions serà l’ordre cronològic de presentació de les sol·licituds, i el termini de presentació de les sol·licituds serà de quinze dies a partir de l’endemà de la publicació en el DOGC de la convocatòria o fins a exhaurir la dotació pressupostària indicada a la resolució de convocatòria.

El tràmit s’obrirà el dia 28 d’octubre de 2020 a les 9h.

 

S’ha de fer per internet?

Sí, necessitareu disposar de certificat digital o, si sou una persona autònoma o professional, de idCATmòbil. Si no el teniu encara i disposeu de tarja sanitària, el podeu demanar ara mateix.

 

Quines són les despeses subvencionables?

Són despeses subvencionables qualsevol que s’hagi tingut des de l’1 de gener de 2020 (lloguers, subministres, compra de productes/mercaderies, despeses de gestoria…) de la qual en tinguem una factura.

Sous i salaris, amortitzacions i rentings i despeses internes sense factura de tercers no son subvencionables.

 

Quan es rebran els ajuts?

Per tal de garantir màxima agilitat en l’accés als ajuts, el Govern ha establert un calendari que en simplifica la tramitació. Així, l’acord preveu un termini de cinc dies per a que els establiments afectats traslladin de forma telemàtica les sol·licituds de subvencions, que s’articularan a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). En aquest sentit, l’acord insta els òrgans competents en la tramitació a adoptar les mesures necessàries per tal d’assegurar que els procediments de sol·licitud, concessió i pagament del ajut es facin amb la major celeritat.

 

En aquest enllaç podeu resoldre tots els dubtes i accedir al tràmit: http://canalempresa.gencat.cat/ca/01_que_voleu_fer/mesuresempresesiautonoms/mesures-economiques-i-socials-per-a-empreses-i-autonoms/ajuts-i-prestacions-per-empreses-i-autonoms/subvencions-autonoms-pimes-restauracio-estetica/

 

 

Compartir

NOVETATS: S’obre la convocatòria d’ajuts per al manteniment de l’ocupació en microempreses i treballadors autònoms

RESOLUCIÓ TSF/1858/2020, de 15 de juliol, per la qual s’obre la convocatòria d’ajuts extraordinaris, per a l’any 2020, per al manteniment de l’ocupació en microempreses i persones treballadores autònomes (accedeixi aquí al text).

 

Aquesta Resolució té per objecte obrir la convocatòria extraordinària per a l’any 2020 per a la concessió de les subvencions per al manteniment de l’ocupació en microempreses i persones treballadores autònomes previstes al Capítol IV del Decret llei 16/2020, de 5 de maig, de mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19, publicat al DOGC núm. 8128, de 7 de maig de 2020.

 

En què consisteix? Són ajuts adreçats a microempreses o persones treballadores autònomes amb màxim 10 treballadors  que hagin mantingut la plantilla (poden haver efectuat un ERTO)  i  hagin vist suspesa la seva activitat:

  • per inclusió de l’activitat dins del RD 463/2020 que va decretar l’estat d’alarma.
  • per reducció de la facturació de més del 75% en el període del 14 de març al 21 de juny de 2020, comparativament amb el mateix període de l’any anterior.

 

Què se subvenciona?  Els costos laborals de les persones treballadores que formin part de la plantilla, fins a un màxim de 3 treballadors, per un període de 6 mesos sempre que mantinguin el 100% de la plantilla que tenien en el moment en que es va declarar l’estat d’alarma i com a mínim, durant els 12 mesos següents a l’atorgament de l’ajut.

 

Quin és l’import de la subvenció? És un mòdul econòmic de, com a màxim, 4.369,05 euros per persona treballadora de plantilla, per un màxim de tres unitats de mòdul (màxim 3 persones treballadores).

 

Com es farà el pagament? El pagament de la subvenció es tramitarà mitjançant una bestreta del 90% de l’import de la subvenció que es realitzarà en la mateixa resolució d’atorgament, sense necessitat d’aportar cap aval o garantia. El 10% restant es tramitarà una vegada s’hagi justificat la subvenció.

 

Quina és l’aplicació pressupostària i import convocat? L’import màxim destinat a la concessió d’aquestes subvencions per a aquesta convocatòria és de 5.000.000 euros.

 

Com es realitza la sol·licitud? Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació, s’han de presentar exclusivament per mitjans telemàtics. Accediu al tràmit aquí.

 

Quina documentació s’ha d’aportar?

  • Formulari de sol·licitud de la subvenció
  • Relació de treballadors de la plantilla, segons model normalitzat (G146NMIC-001).
  • Còpia de la documentació acreditativa de la representació amb què s’actua, si la persona  signant té poders suficients per actuar en nom de l’entitat representada, no caldrà.
  • En cas de societats civils privades (S.C.P.), còpia de l’escriptura pública o contracte de constitució.

Quin és el termini de presentació? El termini de presentació de sol·licituds comença a partir del 31 de juliol de 2020 i restarà obert fins al 30 de setembre de 2020 inclòs.

 

Podeu consultar les preguntes freqüents sobre aquesta subvenció en aquest enllaç.

Per resoldre dubtes podeu contactar amb la següent bústia: serveisempresa.soc@gencat.cat

 

 

Compartir

NOVETATS ERTO I PRESTACIÓ CESSAMENT AUTÒNOMS

,

Us informem dels punts que considerem més rellevants i que poden afectar a les vostres empreses, del Reial Decret Llei 24/2020, de 26 de juny (accedeixi aquí al text).

  1. NOVETATS ERTOS

1.1.  ERTOS de força major

  • El període de vigència dels ERTOS es prorroga fins al 30 de setembre de 2020 amb noves condicions d’exoneracions de quotes.
  • S’hauran d’anar incorporant treballadors en funció de la recuperació de l’activitat, prioritzant la reducció de la jornada laboral.

* Si una empresa ha de sol·licitar un ERTO Força Major a partir de l’1 de juliol per motiu de noves restriccions o mesures de contenció, tindrà una exempció de la quota empresarial del 80% (si té menys de 50 treballadors) o del 60% (si té 50 o més treballadors), fins al 30 de setembre.

1.2 ERTOS per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció (ETOP)

  • La tramitació d’expedients ETOP es podrà dur a terme mentre sigui vigent l’ERTO de força major que el precedeixi, i el efectes seran a continuació de la finalització d’aquest.
  • Els expedients ETOP tramitats i vigents amb anterioritat a aquesta norma seguiran sent vàlids i aplicables fins a la data comunicada per l’empresa.

1.3 Prohibicions comunes durant la vigència dels expedients de força major i ETOP

  • No es podran fer hores extraordinàries ni subcontractació de serveis, a excepció de que les persones treballadores en ERTO no tinguin formació i/o capacitació per dur a terme les funciones necessàries.
  • No es podran fer extinció de contractes de treball i/o acomiadaments per causes de força major o causes ETOP.

1.4 Obligacions comunes als ERTOS de força major i ETOP

  • Els contractes temporals (inclosos els formatius, de relleu i interinitat) suspesos per ERTO de força major o ETOP s’entenen interromputs.
  • S’ha d’informar prèviament al SEPE de la finalització de l’ERTO o del canvi de mesures en cas de reincorporació total o parcialment  al treball.
  • La renúncia total a l’ERTO s’ha de comunicar a l’Autoritat Laboral en el termini de 15 dies.
  • En cas de continuar en ERTO les empreses han de realitzar mensualment una declaració responsable a la Seguretat Social per a poder aplicar les exempcions de quotes que li corresponguin.
  • Les empreses que es beneficiïn de l’exoneració de quotes hauran de mantenir 6 mesos els llocs de treball dels treballadors afectats per l’ERTO.

1.5 Mesures en matèria de protecció d’atur

  • La protecció en matèria de prestació d’atur per a les persones treballadores afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació es prorrogarà fins al 30 de setembre de 2020.
  • En el cas de les persones amb contracte fix discontinu i/o que realitzen treballs fixos en períodes de temps fixos i en dates certes, es prorrogarà la prestació d’atur fins al 31 de desembre de 2020.
  1. NOVETATS EN LA PRESTACIÓ EXTRAORDINÀRIA PER CESSAMENT D’ACTIVITAT

2.1    Exempció de cotitzacions a la Seguretat Social:

  • Aquesta exempció serà del 100% al mes de juliol, del 50% al mes d’agost i del 25% al setembre, i serà incompatible amb continuar percebent la prestació per cessament d’activitat.
  • Requisits que cal complir:
    • A data 30 de juny estar cobrant la prestació extraordinària per cessament d’activitat.
    • Estar en situació d’alta al RETA
  • La duració de l’exempció en aquest cas serà fins al setembre de 2020.
  • Queda pendent de confirmar per part de la Seguretat Social, com es farà la tramitació. Si serà de manera automàtica, o caldrà presentar alguna sol·licitud.

2.2    Nova prestació de cessament d’activitat:

  • Si es vol continuar rebent la prestació de cessament d’activitat, hi ha la possibilitat de tornar a sol·licitar-la.
  • Requisits que cal complir:
    • Estar en situació d’alta al RETA.
    • Haver cotitzat a la quota d’autònom per l’opció de cessament d’activitat durant el període de l’1 de juliol de 2019 al 30 de juny de 2020.
    • No haver complert l’edat ordinària per tenir dret a la pensió contributiva de jubilació.
    • Estar al corrent del pagament de quotes de la Seguretat Social.
    • Acreditar una reducció de la facturació del 75% del tercer trimestre de l’any 2020 respecte al mateix període del 2019.
    • No superar al tercer trimestre del 2020 uns rendiments nets superiors a 5.818,75 €. Aquests rendiments no podran excedir de 1.939,58 € mensuals.
  • La duració de la prestació en aquest cas serà fins al 30 de setembre de 2020.
  • La tramitació de la sol·licitud es farà a partir de l’1 de juliol de 2020 amb la Mútua que dona cobertura a l’autònom.
Compartir

Subvenció a la contractació de persones aturades majors de 30 anys

Us facilitem informació del “Programa 30 Plus” que permet la contractació subvencionada de persones aturades majors de 30 anys (perfils auxiliar administratiu, mosso de magatzem, operari, teleoperadora, comercial, entre d’altres).

La subvenció és equivalent al salari mínim interprofessional (1.050 €/mes per jornada completa) o proporcional a la jornada de treball i per un màxim de 9 mesos.

Està promogut pel SOC i gestionat per AEBALL que s’encarrega de la selecció gratuïta de candidats i l’organització de la formació obligatòria subvencionada específica pel lloc de feina.

Requisits de la persona contractada:

  • Tenir més de 30 anys i estar aturat, inscrit en l’Oficina de Treball.
  • Participar en una formació 100% subvencionada específica pel lloc de treball, que es farà durant el contracte i en paral·lel a la feina, d’entre 20 i 100 hores de durada. (A l’agost no hi haurà formació).

Requisits del contracte:

  • Formalitzar un contracte laboral amb el nou treballador/a d’un mínim de 6 mesos (contracte eventual o indefinit) a temps parcial o a jornada completa.
  • La retribució ha de ser com a mínim la corresponent al conveni i a la categoria professional.
  • L’empresa ha de garantir la participació del treballador/a en la formació en cas que es cursi simultàniament amb el contracte, reduint la jornada de treball mentre duri la formació. En cap cas es superaran les 40h setmanals entre la jornada laboral i les hores de formació.

Normativa:

ORDRE TSF/132/2018, de 30 de juliol

 

 

Per ampliar informació i presentar sol·licituds podeu contactar amb Virginia Santolaria d’AEBALL e-mail virginia@aeball.net  i Tel. 93.337.04.50

 

Compartir

Subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19

Destinades a contribuir d’una manera directa a una part de les despeses estructurals i fixes que les empreses tenen, com a conseqüència de la caiguda de l’activitat pel COVID19. 

Què es subvenciona?

1.500 € per a cada lloc de treball de caràcter indefinit mantingut des de l’1 de març fins el 31 de desembre de 2020 (amb un límit màxim d’ajut per a cada tram de nombre de treballadors),  compatible amb altres línies d’ajut. 

A qui està adreçat?

A micro i petites empreses industrials i també a autònoms amb assalariats amb contracte indefinit, dels següents sectors d’activitat: Per consultar el sectors, cliqueu  aquí.

Quines condicions cal complir?

  • Tenir menys de 49 treballadors.
  • Acreditar una reducció de la xifra de vendes del 33% o superior, en el període de l’1 de març al 30 d’abril de 2020, en relació al mateix període de l’any 2019.
  • Comprometre’s al manteniment dels llocs de treball amb contracte indefinit entre l’1 de març i el 31 de desembre de 2020.

Fins quan es pot demanar l’ajut?

Fins a l’1 de juliol de 2020.

Com es tramita l’ajut?

A través de Canal Empresa, fent el tràmit de Subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament pel COVID-19. Necessari certificat digital o idCAT mòbil. Per accedir al tràmit, cliqueu aquí.

Aquesta és una línia amb concurrència competitiva, que vol dir que es valoraran les peticions en funció d’uns criteris concrets: el territorial, el fet d’haver presentat o no un ERTO, la facturació de 2019, l’ocupació de 2019, i l’afectació sectorial. Per cada criteri s’atorga una puntuació que és la que esdevé el valor per tenir dret a l’ajut, en funció del pressupost màxim disponible.

Normativa:

  • ORDRE EMC/78/2020, de 9 de juny, per la qual s’aproven les bases reguladores de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19.

  • RESOLUCIÓ EMC/1317/2020, de 9 de juny, per la qual es fa pública la convocatòria de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19 (ref. BDNS 509828).

Si teniu qualsevol dubte, podeu veure tota la informació aquí.

Compartir

OBERTA LA NOVA CONVOCATÒRIA DE LA SUBVENCIÓ D’AUTOOCUPACIÓ DE JOVES INSCRITS A GARANTIA JUVENIL

El passat 10 de juny es va publicar en el DOGC la resolució de l’obertura de la convocatòria de la subvenció d’autoocupació de joves inscrits en el programa de Garantia Juvenil

Quin és l’objectiu?

  • Oferir a les persones joves inscrites al Programa de Garantia Juvenil una experiència d’emprenedoria per facilitar la seva ocupació com a treballador/a autònom.
  • Garantir uns ingressos mínims a l’inici de la seva activitat.

A qui va dirigit?

Poden sol·licitar aquests ajuts els joves, menors de 30 anys, prèviament inscrits al programa de Garantia Juvenil,  donats d’alta com a treballadors autònoms entre  l’1 de setembre de 2019 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció: 15/09/2020.

Import:

La quantia màxima d’aquesta subvenció és de 10.000 euros per la permanència durant 12 mesos ininterromputs d’alta al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms (RETA), règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Termini:

El termini per a presentar la sol·licitud és des del 11 de juny de 2020 fins al 15 de setembre de 2020.

Passos a realitzar:

  • Inscripció a Garantia Juvenil  en aquest enllaç
  • Donar-te d’alta a la Seguretat Social (autònom) o mútua professional i a Hisenda (activitat). Recordeu que des de Procornellà, a través del nostre punt PAE (Punt d’Atenció a l’Emprenedor) podeu realitzar aquests tràmits de forma ràpida i senzilla.
  • Sol·licitar la subvenció (fins al 15/09/2020) en aquest enllaç

Si voleu més informació, podeu entrar en aquest enllaç o si preferiu, podeu veure la resolució entrant aquí.

Si necessiteu mes informació o assessorament sobre aquest tema, podeu  demanar cita prèvia a través del nostre sistema de reserva online.

Compartir

Novetats sobre ERTO i altres ajuts

,

1.       Novetats sobre ERTO Força Major – Reial Decret-Llei 18/2020, de 12 de maig

El Reial Decret-Llei 18/2020, de 12 de maig, de mesures socials en defensa de l’ocupació (que podeu consultar AQUÍ) ha establert un seguit de novetats en matèria d’ERTO. Les principals són:

  • Ampliació del termini dels ERTO per Força Major fins el 30 de juny de 2020 (desvinculant-los de l’estat d’alerta).
  • Establiment de la modalitat d’ERTO per Força Major Parcial, per a empreses que recuperin progressivament l’activitat i vagin reincorporant treballadors, amb condicions específiques d’exoneració de quotes a la Seguretat Social pels mesos de maig i juny de 2020.
  • Possibilitat de continuar amb un ERTO ETOP (causes econòmiques, tècniques, organitzatives i productives) immediatament després de finalitzar un ERTO per Força Major.
  • Desenvolupament de les condicions del compromís de manteniment de l’ocupació durant 6 mesos per part de les empreses acollides a un ERTO per Força Major.

Podeu ampliar la informació en aquest enllaç.

2.       Recordatori prestació extraordinària per cessament de l’activitat  d’autònoms

  Us recordem que fins el 30 de juny de 2020 podeu sol·licitar a la vostra Mútua d’Accidents de Treball la prestació extraordinària per cessament de l’activitat per autònoms.

  • Si teniu una reducció de la facturació a l’abril del 75% respecte a la mitjana de facturació dels 6 mesos anteriors podeu demanar-la durant el mes de maig.
  • Si teniu una reducció de la facturació al  maig del 75% respecte a la mitjana de facturació dels 6 mesos anteriors podeu demanar-la durant el mes de juny.

 

3.       Ajuts per al manteniment de l’ocupació en microempreses i persones treballadores autònomes (Generalitat de Catalunya)

  • Adreçat a empresaris individuals i microempreses de menys de 10 treballadors que hagin tingut suspesa la seva activitat per l’estat d’alarma.
  • L’ajut és per import del 50% del salari mínim interprofessional durant 6 mesos des del reinici de l’activitat i per cobrir els costos laborals dels treballadors.
  • Es pot demanar per a un màxim de 3 treballadors.
  • S’han de mantenir els treballadors objecte de l’ajut durant 12 mesos.

Podeu consultar els detalls de l’ajut AQUÍ

 

 

 

Compartir