RESUM DELS PREMIS A LA INNOVACIÓ EMPRESARIAL METROPOLITANA 2024

,
Compartir

Videoresum de l’Acte de lliurament dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2024

,
Compartir

12 startups són les finalistes dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2024

,
Compartir

S’obre el termini per presentar-se als Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2024

,
Compartir

BRINDIS DE NADAL AL CENTRE D’EMPRESES

, , ,

 

El passat dimecres 13 de desembre es va celebrar, al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial una mica diferent del qual realitzem els altres cops, aquest cop per fer un Brindis Nadalenc amb totes les empreses allotjades al Centre d’Empreses.

En total, van assistir 35 empresaris i empresàries del Centre. Tot un èxit!

Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, durant el primer trimestre del 2024.

Aquesta vegada amb més novetats!

Compartir

ENTREVISTA AMB GONZALO TOBÍA DE GRAFIKS

, , , ,

Activitat: Serveis de retolació i impressions.

Any de creació: 2006

Web: https://www.grafiksestudio.com/     

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/9213423/admin/feed/posts/ 

Instagram: https://www.instagram.com/grafiksestudio/

Youtube: https://www.youtube.com/c/GrafiksEstudioCornell%C3%A0deLlobregat

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quins són els teus trets diferencials amb la teva competència?

Portava molt de temps en el sector del tabac i tenia ganes d’explorar nous negocis. Vaig pensar que la retolació era prou comodí com per a posar en valor tots els clients i contactes que tenia.

Si bé, hi havia i hi ha molta competència no deixa de ser una empresa de servei on el tracte personal té molt de pes. La nostra gran diferència és que donem un servei integral dins de la retolació: disseny, fabricació i instal·lació. Amb un sol proveïdor pots cobrir totes les necessitats de la teva imatge corporativa.

 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?

La meva major dificultat és que no venia del sector de la retolació, ni de les arts gràfiques, pel que vaig entrar en un món desconegut i en el qual es necessita una gran inversió en maquinària per a poder produir.

Normalment, les persones que emprenen en el món de la retolació, venen d’haver treballat en el sector diversos anys. És molt important tenir capacitat econòmica per a poder aguantar els primers anys.

 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

La nostra innovació passa per trobar materials que aportin un valor extra als nostres clients. La indústria gràfica està en constant evolució. Vaig a bastantes fires del sector per a estar informat. Els fabricants també s’encarreguen de posar-te al dia de les seves novetats. Ara mateix estem comercialitzant els vinils intel·ligents. S’enfosqueixen amb un comandament a distància!

 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? Si poguessis tornar enrere, que milloraries?

L’èxit està a gaudir del que fas. Els que em coneixen saben que m’encanta relacionar-me amb les persones i que en la meva troben honradesa, compromís i professionalitat.

Si tirés la vista enrere.. li hagués dedicat molt més temps a la formació.

 

  1. Quin és el projecte més important que heu fet i del que estàs més orgullós?

El rètol del centre logístic de Desigual, per grandària i complexitat, i la retolació integral per a Sony en la Fira de Barcelona, on es va presentar la nova Play Station per volum. Més de 5.000m2 de lones!

 

Compartir

Kibus Petcare tanca una ronda d’inversió de més de 1M€

, , , ,

Kibus tanca una ronda d’inversió de més d’1 milió d’euros per a la comercialització del primer dispositiu que prepara aliment saludable per a gossos en el mercat espanyol.

Aquest finançament permetrà a Kibus aconseguir una fase de creixement accelerat, mitjançant un model de subscripció a través del qual els consumidors reben mensualment a casa tot l’aliment que els seus gossos necessiten.

La companyia ha comptat amb la confiança d’inversors que ja van participar en l’anterior ronda (2020), liderada per Easo Ventures. També s’han sumat altres inversors de primer nivell, com Family Offices de sectors relacionats i algunes de les xarxes d’inversors privats més prestigioses d’Espanya.

Kibus Petcare, empresa del sector mascotes reconeguda recentment per  Amazon com la millor startup espanyola, va participar en el programa d’acceleració Cornellà Open Future en 2019.

La startup ha desenvolupat el primer electrodomèstic que cuina aliment saludable i natural per a gossos automàticament. Kibus està dissenyat per a satisfer les necessitats dels gossos més exigents i de les seves famílies.

L’empresa acaba de tancar una ronda de finançament privat de més d’1 milió d’euros, que ha estat liderada per inversors de referència en l’ecosistema espanyol, entre els quals destaca Easo Ventures, que ja va fer costat a la startup en la seva ronda anterior. També han acudit family offices i altres inversors privats per a completar la ronda. Els fons es destinaran principalment al creixement del negoci, amb focus en la captació de subscriptors i a l’ampliació de l’equip.

La solució Kibus és un sistema nutricional per a gossos que consta d’unes receptes completes d’aliment natural i d’un dispositiu únic en el mercat que les prepara de manera fàcil i còmoda. El sistema es comercialitza directament al consumidor a través de la pàgina web de la pròpia empresa www.kibuspetcare.com, amb plans personalitzats per a les necessitats de cada gos i amb una excel·lent resposta per part del mercat.

Els aliments Kibus estan fets amb carns, fruites i verdures de primera qualitat, deshidratats a baixa temperatura per a mantenir els nutrients, l’olor i el sabor de l’ingredient fresc. Les diferents receptes de la marca han estat desenvolupades per veterinaris i nutricionistes per a cobrir totes les necessitats nutricionals de cada gos. Aquests aliments es preparen fàcilment amb el dispositiu Kibus. Tan sols fa falta introduir la bossa d’aliment Kibus i aigua en el dispositiu una vegada per setmana i aquest s’encarrega de preparar cada menjar i la serveix a la temperatura ideal llista per a menjar. A més, disposa d’una aplicació mòbil per a poder programar a distància i mantenir tot el control en temps real.

Kibus és una revolució en l’alimentació per a gossos, oferint una nutrició 100% natural i totalment còmoda. La companyia ha estat reconeguda com una de les startups més innovadores a nivell internacional per Nestlé Purina, la principal empresa del sector. Kibus també va ser impulsada per Llançadora, l’acceleradora pertanyent al hub d’emprenedoria Marina d’Empreses, promogut per Juan Roig.

“L’alimentació natural ha vingut per a quedar-se, també per als nostres gossos, i Kibus és la forma més còmoda de fer-ho”, declara el CEO de Kibus, Albert Icart. “El canvi que provoca en els nostres gossos és visible a curt termini, però el més important és el seu impacte positiu a llarg termini en la salut dels nostres gossos”.

“En aquests temps que corren ens fa especial il·lusió comptar amb alguns dels inversors més rellevants de l’ecosistema espanyol, incloent destacats Family Offices i Fons d’Inversió, com Easo Ventures. Aquesta injecció de capital ens permetrà aconseguir els ambiciosos objectius de creixement que ens hem marcat, arribant cada vegada a més llars i millorant la salut de més gossos”.

Sobre Kibus Petcare

Kibus Petcare és un sistema nutricional d’aliment natural per a gossos que se serveix de manera automàtica. La seva tecnologia pròpia combina els beneficis per a la salut de l’aliment natural amb la major comoditat, ja que se serveix amb només prémer un botó. El sistema Kibus es comercialitza ja a Espanya a través de la pàgina web www.kibuspetcare.com.

Sobre EASO Ventures

Easo Ventures és una Societat de Venture Capital de Sant Sebastià, constituïda en el 2018 i formada per prop de 100 inversors. Inverteix en startups i empreses per a ajudar-los a impulsar els seus projectes.

Compartir

ENTREVISTA AMB JOSEP RAMON MURO DE GLOBASKET

, , ,

Activitat: Serveis professionals vinculats al món del bàsquet i als esdeveniments.

Any de creació: 2016

Web: www.globasket.com

Facebook: https://www.facebook.com/globasket/

Instagram: https://www.instagram.com/globasket/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCr85X4-loe3ynwde-NKK4xA

Twitter: https://twitter.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2FGlobasket

 

  1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema solucioneu i quins trets us diferencien de la vostra competència?

En primer lloc, cal tenir esperit “emprenedor”, sense importar l’edat. La idea neix el 2014 i ho és després de portar més de 25 anys a la indústria de l’esport professional i internacional, donar cabuda a ordenar globalment un espai de l’esport amateur.

Sempre hi ha competència, el que cal és tenir els “fets diferencials” de la resta i disposar d’una “mini fórmula de la Coca Cola”.

Com a trets diferencials, tenim: participar en lloc de competir, crear experiències participatives, en lloc d’esport reglamentat/federat, tornar als orígens. 

  1. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

Sobre tot, cercar l’equip, trobar les “eines”  adequades i obtenir el finançament. 

  1. Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat i quin tipus d’innovació has implantat?

És una de les claus: les noves eines digitals, de comunicació i de gestió, et permeten tenir el món sencer a l’abast de la mà. 

  1. Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per mi, les claus de l’èxit són: la constància i perseverança permanent, molt perdut en l’actualitat.

  1. I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digues-nos alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries.

Bona pregunta: no ho començaria, ja que la Covid, ens ha posat en el costat equivocat del món empresarial. Determinades persones hem nascut dues vegades, el 2015 i el 2021 i, per tant, més “durs” i reforçats.

Compartir

EL DEBAT AL CORNELLÀ CREACIÓ

, ,

 

El proper 24 de novembre a la 13:30h es durà a terme a l’Auditori de Cornellà, una altra jornada del Cornellà Creació Fòrum. El Cornellà Creació Fòrum és un projecte capdavanter que té com a objectiu crear sinergies entre el món empresarial i econòmic convertint-se en un lloc de trobada i suport. En aquesta ocasió, les protagonistes seran la Gemma Cernuda, la Mar Alarcón i la Laura Sagnier en un debat.

 

La Gemma Cernuda és la directora de Rethinkher Conference. Referent en branding i comunicació publicitària va ser la creadora de la marca La Sirena. Dirigeix el Rethinkher Conference, el primer fòrum internacional de comunicació i branding centrat en el poder de compra de la dona. També és sòcia fundadora de Peix&Co, la primera agència de comunicació en femení en Espanya amb el repte de ‘feminitzar’ les marques per fer-les més rentables i adequades als valors femenins. Amb aquesta forma de comunicar s’ha posicionat com pionera en aquesta matèria. A més, Gemma Cernuda és la creadora del Decàleg de la Comunicació en Femení.

 

L’altra protagonista és la Mar Alarcón, Fundadora i CEO de SocialCar.com. Emprenedora digital està al capdavant de SocialCar.com, plataforma tecnològica pionera en el sector de la mobilitat compartida. També és sòcia fundadora de 19N, consultora de polítiques públiques especialitzada en l’economia de plataformes digitals. Recentment, ha llençat Terap.me, software per a professionals de la salut mental i plataforma de contingut per al benestar emocional i recolza l’ecosistema emprenedor invertint en startups digitals des de Lanai Partners i Ship2BVentures. Actualment, ostenta diferents càrrecs institucionals i és docent en diferents escoles de negoci.

 

Finalment, també hi serà la Laura Sagnier, Investigadora i activista Pro-Equitat. Ha dedicat més de 30 anys al market intelligence. Es va incorporar a la companyia PRM Market Intelligence com a estudiant en pràctiques, després va ser consultora, més tard cap de projecte, després sòcia i entre l’any 2008 i el 2013 va ocupar el càrrec de sòcia-directora. A PRM ha dirigit projectes a més de vint països. En deixar la direcció de PRM a finals del 2013, va fer una investigació pionera: “Les dones AVUI: com són, què pensen i com se senten les dones a Espanya”. En vista dels resultats, va decidir convertir-se en activista a favor de la igualtat d’oportunitats per a les dones.

 

Aquí trobareu l’enllaç per obtenir les entrades.

 

Esperem veure-us en aquesta jornada!

 

Compartir