Al setembre Cornellà estrenarà un nou concepte de Viver d’Empreses destinat als joves emprenedors

DSC_6998Ubicat al barri del Pedró, la instal·lació comptarà amb un disseny jove, dinàmic, professional i funcionarà en base al concepte ‘consum col·laboratiu’.

 

L’entrada en funcionament del nou espai s’emmarca dins el pla estratègic de l’Ajuntament de Cornellà per afavorir la inserció laboral dels joves de la ciutat. 

El Centre d’Empreses Baix Llobregat, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de la ciutat (PROCORNELLÀ), enceta un nou repte. Al llarg del mes de setembre està prevista l’obertura del Viver d’Empreses Procornellà, un nou espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials entre els joves, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis.

El Viver d’Empreses Procornellà neix amb una nova filosofia idònia per a joves emprenedors, basada en el concepte de ‘consum col·laboratiu’. És a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics del fet de compartir recursos, una filosofia sorgida de la crisi econòmica que cada vegada pren més força entre persones de 18 a 30 anys. Per tant, l’equipament estarà dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel·ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també hi haurà d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenti la interacció entre els seus usuaris i potenciï el desenvolupament de nous projectes.

L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral. El nou viver serà complementari al

viver de referència ubicat al Centre d’Empreses Baix Llobregat que funciona des de 1989 i que en l’actualitat acull un total de 109 empreses. El CitiLab completa l’oferta municipal acollint la domiciliació d’empreses especialitzades en el sector tecnològic.

Ja s’han iniciat els treballs d’adequació de l’edifici del nou viver ubicat al carrer Joan Fernández, núm 3, emplaçament que garanteix una bona ubicació en ple centre de Cornellà i per l’accessibilitat en transport públic (metro, Renfe, Trambaix i bus). En una primera fase s’adequarà espai per a un total de vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2 on s’ubicaran empreses de recent creació, una zona de coworking amb capacitat per a 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa de l’edifici amb la voluntat d’incentivar sinergies entre els emprenedors allotjats i la interrelació dels seus negocis. La segona fase de les obres a partir de 2015 donarà com a resultat, espai per a 6 despatxos més, una altra zona de coworking per a 10 usuaris més i estaran disponibles les tres aules de formació tècnica professional, de 100m2 i 150m2 cadascuna.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui que el projecte empresarial és viable. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÂ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats.

Un cop en marxa el nou viver, el Centre d’Empreses Baix Llobregat es convertirà en el centre de referència per als emprenedors d’ambdues instal·lacions. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

Foment de l’emprenedoria jove 

Aquest nou espai s’emmarca dins el pla estratègic de l’Ajuntament de Cornellà per afavorir la inserció laboral dels joves de la ciutat. Se suma als ajuts municipals “Quota Zero”, posats en marxa el mes de març, que consisteixen en subvencions del 100% d’impostos i taxes destinades al recolzament i la promoció de l’activitat empresarial a la ciutat per part de joves emprenedors menors de 35 anys.

Hi poden accedir joves empadronats a Cornellà que volen iniciar un projecte empresarial a la ciutat per primera vegada. Els ajuts són del 100% en impostos com ara l’IBI, construccions, instal·lacions i obres i el de vehicles de tracció mecànica, i de taxes com ara la recollida de residus comercials, la d’ocupació de terrenys d’ús públic o la de serveis urbanístics, entre d’altres.

Així mateix, per fomentar l’ocupació juvenil, l’Ajuntament està perfilant el projecte “6+6”, que pretén incentivar la contractació de joves per part de pimes i comerços locals, subvencionant part del salari del nou treballador durant sis mesos, si l’empresa es compromet a contractar-lo almenys sis mesos més.

Finalment, dins dels plans d’ocupació temporal que impulsa el mateix Ajuntament durant l’any 2014, i que ocuparan a un total d’unes 400 persones, s’han reservat un 25% dels llocs de treball creats per a joves.

Compartir

Qui som

El Centre d’Empreses Baix Llobregat és l’àrea de promoció econòmica de l’empresa municipal de promoció social, urbana i econòmica de Cornellà de LLobregat (PROCORNELLA), que té com a finalitat crear i mantenir ocupació a través del foment de l’esperit emprenedor i innovador i del suport a la creació i consolidació d’empreses a Cornellà de Llobregat.

Al Centre d’Empreses es presten els  serveis de suport  a la creació i consolidació d’empreses des de 6 línies d’activitat:

L’equip del Centre l’integren:

Beatrice Deghilage Directora del Centre d’Empreses Baix Llobregat i del Programa Cornellà Open Future. Llicenciada en Econòmiques. bdeghilage@procornella.cat

Ana Del Rincón Coordinadora de l’àrea LLOGUER D’ESPAIS i ACTIVITATS i responsable de comunicació. Diplomada en Ciències Empresarials. arincon@procornella.cat

Jordi Martínez Tècnic assessor en l’especialitat de finances. Tutor al programa Cornellà Open Future. Llicenciat en ADE. jmartinez@procornella.cat

Susana Vázquez Tècnica assessora en les àreas econòmic, comptable i fiscal. Comptable de l’àrea TRAMITA. Llicenciada en ADE. svazquez@procornella.cat

Sandra Doblas Administrativa Comptable, fiscal i laboral de l’àrea TRAMITA. sdoblas@procornella.cat

Mª Pilar Romero Tècnica assessora especialista en gestió laboral i  P.A.E. Especialista en laboral de l’àrea TRAMITA. Graduada social. mromero@procornella.cat

Ana Pérez Tècnica assessora especialista de recursos humans. Especialista de RRHH de l’àrea TRAMITA. Llicenciada en Dret. aperez@procornella.cat

Sònia Palau Tècnica assessora especialista en estratègia i creixement. Llicenciada + Màster EADA. spalau@procornella.cat 

Alon Gálvez Tècnic assessor especialista en innovació i sostenibilitat. Diplomat en Ciències Empresarials. agalvez@procornella.cat

Marta Arroyo Suport administratiu a l’àrea d’EMPRENEDORIA i EMPRESA. Suport a Recepció. marroyo@procornella.cat

Teresa Menguiano Administrativa a l’àrea LLOGUER D’ESPAIS. Responsable del serveis de Recepció. tmenguiano@procornella.cat

Raquel Tauste Serveis de recepció (matins). recepciocentre@procornella.cat

Montse Comas Serveis de recepció (tardes). recepciocentre@procornella.cat

 

Compartir