Bon Nadal des del Centre d’Empreses!

Compartir

Més d’un centenar d’assistents a la Jornada de Finançament del passat divendres, 27 d’octubre.

Més d’un centenar d’emprenedors i representants de petites i mitjanes empreses han participat avui en la jornada sobre finançament que s’ha organitzat en L’Auditori de Cornellà, a través del Centre d’Empreses Baix Llobregat, vinculat a l’empresa municipal de PROCORNELLÀ.

L’atenció inicial s’ha centrat en una conferència inaugural a càrrec del doctor en Ciències Econòmiques i Catedràtic dela Universitat Pompeu Fabra, Oriol Amat, sota el títol “Finances empresarials en una realitat canviant”. En la jornada també ha captivat l’atenció dels assistents una taula rodona sobre els nous instruments i fórmules de finançament, en funció de les necessitats de l’empresa i de l’etapa en la que es troba: creació, consolidació o creixement. Han participat el director de Consultoria Estratègica i Finançament de PIMEC, Fran de la Torre; el director de Business Angels Network Catalunya (BANC) Albert Colomer; el director comercial del Institut Català de Finances, Antoni Vallès; l’especialista en Anàlisi de Riscos, Planificació Estratègica, Finances i Assegurances, Ana Isabel Pérez i el soci d’Arboribus (empresa de crowdfunding), Josep Nebot.

Entre els aspectes claus tractats, s’ha posat l’accent en qüestions com la importància de conèixer la viabilitat d’un nou projecte abans de posar-ho en marxa o la necessitat d’assessorar-nos sobre tots els instruments de finançament que tenim al nostre abast i recordar que el millor finançament és l’autofinançament tot. La importància de l’equip i la definició de les responsabilitats de cadascú també resulta vital i la necessitat de saber exposar el nostre projecte com a un bon gestor quan s’està demanant finançament.

Per la seva banda, Oriol Amat, recalca en les conclusions de la seva intervenció que cal més finançament i més diversificat. També menciona propostes relatives a l’administració pública com evitar fragmentació, eliminar la burocràcia, orientar a les empreses dels fons invertits en recerca, cofinançament, etc. Amat aposta també per propostes en fiscalitat com monetaritzar deduccions, no desincentivar el creixement empresarial… En la seva conferència també fa menció a propostes relatives a entitats financeres: relacions win-win, llarg termini, productes específics… I a propostes relatives a les empreses: més capitalització, reducció dels dividends, relacions a llarg termini, col·laboració público-privada, aprofitar més programes d’ajut…

Després de la taula rodona Juanjo Villalobos, de l’empresa Getting Contacts, ha guiat una entrevista amb el vicepresident de Keiretsu Fòrum Spain, Josè Maria Pina. L’objectiu de l’entrevista és donar a conèixer als assistents d’aquesta primera part de la jornada quins aspectes són determinants a l’hora d’invertir en un projecte empresarial o en un altre per part d’un bussiness angels.  

Com a segona part, un Getting Contacts que reuneix inversors, financers i consultors amb empresaris i emprenedors
 

La segona part de la jornada s’ha centrat en la realització d’un Gettting Contacts pròpiament dit, (networking). És la primera vegada que s’ha citat en un mateix indret els interessos comuns d’inversors, consultors i financers amb empresaris i emprenedors. Cada participant ha rebut una acurada agenda de contactes amb 5 entrevistes de qualitat amb d’altres dels professionals presents. Uns a la recerca de respostes a les seves necessitats de finançament i, d’altres, per oferir aquestes solucions.

Amb aquest tipus d’iniciativa, l’Ajuntament de Cornellà i PROCORNELLÀ posen el seu granet de sorra portant a la ciutat aquest tipus d’iniciatives en favor de la cohesió del teixit empresarial i donant a conèixer eines útils per fomentar la creació, consolidació i creixement de les nostres empreses.

 Departament de Comunicació de Procornellà

 

Compartir

Cornellà inaugura el seu Punt d’Atenció de Reempresa promovent un nou model d’emprenedoria

Una nova via de negoci en favor de la compra – venda d’empreses adreçada a emprenedors amb l’assessorament del Centre d’Empreses municipal

 

L’Ajuntament de Cornellà a través del Centre d’Empreses Baix Llobregat, vinculat a l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de la ciutat ha presentat aquest migdia el seu Punt d’Atenció de Reempresa. És un projecte que té per a objectiu promoure la transmissió d’empreses a través d’una plataforma on line i l’acompanyament tècnic adient. Tot i que la tendència dels emprenedors és crear nous negocis, aquest nou projecte llança una nova visió per fer-ho realitat. El repte de Reempresa és evitar el tancament de negocis que poden ser econòmicament viables i posar-los a l’abast de persones emprenedores que vulguin fer-se càrrec evitant així la fase de creació d’una nova empresa. Aquest Punt d’Atenció comença a funcionar a partir d’avui al Centre d’Empreses Baix Llobregat ubicat al carrer Tirso de Molina, 36 de Cornellà i s’ha fet realitat gràcies als acords amb la patronal CECOT, impulsor del projecte amb el suport de la Diputació de Barcelona. Cornellà s’adhereix així al treball en xarxa del Centre Reempresa de Catalunya des del qual s’impulsa la transmissió d’empreses per la seva compra – venda per tal d’evitar el tancament de negocis que siguin viables econòmicament. En el moment de la presentació, el president de la CECOT i del Centre d’Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, ha definit el nou servei com a un mercat d’oportunitats, el mercat de compra-venda de petites i mitjanes empreses. Per la seva banda, l’alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, ha destacat la necessitat de sumar esforços per lluitar contra l’actual situació de crisi, empresaris, institucions i organitzacions empresarials, tots treballant conjuntament. L’objectiu final és evitar el fracàs col·lectiu.

Un 10% dels empresaris individuals i un 33% de les societats on els socis tenen més de 55 anys afirmen que desitgen la seva transmissió. Aquest és un procés que s’ha de fer ben organitzat i que d’això depèn, en bona part, l’èxit dela continuïtat. Precisament, Reempresa pot ser la solució per aquells que volen cedir el seu negoci i, alhora, pels emprenedors que poden veure en la compra d’una empresa ja constituïda una inversió menys arriscada que posar en marxa una de nova creació. Així, Reempresa és un model d’emprenedoria a través del qual un nou emprenedor pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, la qual compra en la seva totalitat per continuar l’activitat salvaguardant tots els actius: llocs de treball, instal·lacions, clients, proveïdors, etc.

Publicació d’una guia pràctica i una plataforma on line

El Punt d’Atenció de Reempresa a Cornellà és el segon que es posa en marxa a la comarca del Baix Llobregat, després del de Viladecans i d’alguna experiència més a Granollers o Sabadell. A través del portal www.reempresa.org/cornella/ els empresaris que volen vendre la seva empresa com els emprenedors interessats en adquirir-les poden rebre tot tipus d’informació, a més d’una guia impresa que poden sol·licitar en el punt d’atenció els interessats.

Davant d’una petició de venda, els tècnics del Centre d’Empreses valoraran la situació legal del negoci i les raons de la voluntat de cedir-lo. En el cas d’una petició de compra, els assessors del nou Punt d’Atenció Reempresa orientaran a l’emprenedor sobre la documentació que ha de comprovar i els tràmits que ha de fer per tal que la compra es pugui fer amb la màxima transparència i garantia.

El Centre d’Empreses funciona des de fa vint-i-cinc anys. Vinculat a PROCORNELLÀ, pretén donar suport a la creació i consolidació d’empreses des de quatre línies d’activitat: creació d’empreses, allotjament i lloguer d’espais, servei de gestoria i afavorint la consolidació i el creixement. Ara amb aquest nou projecte Reempresa, des de Cornellà es potencien les noves formes d’emprenedoria estant a l’avantguarda de les fórmules i sinergies més actuals per tal de garantir la creació de negocis, alhora que s’evita el tancament d’empreses en actiu.

 

Compartir