RESUM DELS PREMIS A LA INNOVACIÓ EMPRESARIAL METROPOLITANA 2024
Noticies del Centre, StartupsVisita al Centre del projecte DigiSecure
Noticies del Centre, Noves tecnologies, Programes i formacióACTE DE LLIURAMENT DELS PREMIS A LA INNOVACIÓ EMPRESARIAL METROPOLITANS 2024
Innovació, Noticies del Centre12 startups són les finalistes dels Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana 2024
Noticies del Centre, StartupsENTREVISTA AMB TONO GALLART (OPERSIS 1999, S.L.)
Entrevistes empresaris/àries, Noticies del CentreENTREVISTA AMB JUAN RAMÓN POSADA, CEO DE IFBLE
Emprenedoria, Entrevistes empresaris/àries, Noticies del CentreActivitat: Especialistes en la implantació, gestió i manteniment de solucions tecnològiques.
Any de creació: 2016
Web: www.ifble.com
Fa unes setmanes vàrem tenir l’ocasió d’entrevistar a Juan Ramón Posada, directiu d’IFBLE. Aquesta empresa està allotjada al Centre d’Empreses de Procornellà i s’encarrega en implantar, gestionar i el manteniment de solucions tecnològiques.
1. Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quin problema soluciona el vostre producte/servei i quins són els vostres trets diferencials?
Veníem de treballar en un projecte similar en els últims deu anys que no va acabar com tots esperàvem. Sentíem que teníem l’experiència, el coneixement i les ganes de continuar oferint una proposta de valor alternatiu, molt orientada a prestar un servei excel·lent, pròxim, innovador i en definitiva a ajudar els nostres clients a executar amb èxit els seus projectes de comunicació digital en els punts de venda o oficines d’atenció.
Oferim principalment projectes de comunicació digital en qualsevol format de Pantalla, LED, Videowall, Totem amb gestió dinàmica i remota del contingut i del canal de comunicació. Ens encarreguem de tot el projecte clau en mà o de les parts on els nostres clients ens necessiten: conceptualització del canal de comunicació, disseny i adaptació de continguts, compra i instal·lació del maquinari necessari (fins fem dissenys personalitzats ad hoc), el monitoratge i el manteniment de tot el parc instal·lat i fins i tot ajudem en la gestió i canvi de continguts.
Fem a més projectes de programació de Pantalles Interactives (aplicacions tàctils), Sistemes de Gestió de torns d’atenció (amb cita prèvia o demanda espontània) amb Peanyes dispensadors de tiquets i Pantalles on es comunica alhora que s’anuncia al ciutadà el seu torn, i fins a Quioscos que permeten tràmits en mode autoservei.
Factors diferencials: treballem amb els fabricants líders en l’àmbit mundial de maquinari i proposem sempre les últimes tecnologies en els projectes. Som Golden Partner de Deneva, un dels softwares líders a nivell mundial en la gestió de contingut en remot. Però el realment diferencial, és el nostre coneixement i el nostre nivell de servei. Ens comprometem amb el client, amb el projecte i complim. Som seriosos i ens agrada prestar un servei excel·lent. Els nostres clients es despreocupen perquè ens encarreguem realment de tot i el més important, de manera proactiva, monitorant i revisant cada dia que el seu canal funciona correctament, actuant i solucionant incidències fins i tot abans que el mateix client ens el reporti. Fem els projectes amb un nivell de qualitat realment molt alt i no és gens habitual en el nostre sector. El nostre mercat està molt fragmentat. Hi ha multitud de proveïdors que t’ofereixen un maquinari i un programari per a un canal de comunicació digital. La realitat és que gairebé cap amb la capacitat d’executar un projecte amb visió 360: experts per a entendre les necessitats del client objectiu del canal de comunicació, les pantalles, programari i serveis òptims per al projecte, els continguts adequats i amb un nivell de servei durant la vida útil del projecte tan excepcional com el nostre. És una cosa que ens fa sentir especialment orgullosos.
2. Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?
Emprendre no és fàcil. El primer és tenir una idea molt clara i treballada del que vols oferir i una bona anàlisi de mercat per a saber si el teu projecte té el potencial suficient perquè sigui viable. Aquí vull valorar tots els serveis que oferiu per a emprenedors en entitats com el Centre d’Empreses de Procornellà. Com ens vau assessorar amb el pla de negoci, els serveis que ofereix el centre: les mateixes oficines, sales, recepció i impressió. Els serveis d’assessorament comptable, legal i financer. Si algú es planteja emprendre li diria que vingui al vostre centre si està a Cornellà. Sincerament, em costa imaginar-me com hauríem aconseguit començar sense els serveis del Centre d’Empreses i sense la vostra ajuda. Gràcies.
3. Has fet algun tipus d’innovació? Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències del mercat?
En el nostre cas forma part del nostre ADN i el fem gairebé diàriament o en cada projecte. El sector Digital evoluciona molt de pressa, el maquinari i programari ens ofereix cada vegada més possibilitats i sempre estem trastejant per a oferir les últimes tecnologies als nostres clients. Per a mantenir-nos al dia normalment assistim a fires de referència en el sector. Encara que cada vegada més ens ho anticipen ja els fabricants i partners amb els quals treballem. Ens presenten permanentment novetats i possibilitats per a aplicar als nostres projectes i oferir noves experiències als clients
4. Quines serien per a tu les claus de l’èxit? I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, digui’ns 3 coses que no tornaries a fer i 3 coses que repetiries.
Enfocar-nos a donar un molt bon servei al client. En el nostre sector és poc habitual i és una cosa que ens fa diferents. Els nostres clients no paren de recomanar-nos a altres clients i projectes.
Coses que no faria:
– Contractar personal poc qualificat. Val la pena l’esforç a buscar talent en el mitjà termini
– Assumir algun projecte que no teníem clar
– Intentar fer la comptabilitat nosaltres mateixos
Coses que repetiria:
– Venir al Centre d’Empreses de Procornellà i disposar dels seus serveis
– Tenir socis de confiança
– Donar el bon servei que donem als clients
5. Quina és la pantalla més gran que heu instal·lat o el servei més destacat per a vosaltres (per la seva grandària o per la seva importància)?
Se m’ocorren moltes fites. Gestionem més de 500 pantalles en l’actualitat. Un projecte gran que ens va fer il·lusió va ser el canal de comunicació de més de 100 pantalles en els Mercats Municipals de Barcelona, amb un LED enorme en el Mercat de la Boqueria. I així un petit i especial va ser les pantalles que s’utilitzen com a servei de Directori en el Palau de Virreina en les Rambles. Ho dissenyem i ho fabriquem a mesura perquè l’edifici és emblemàtic i requeria una cosa especial. Ha quedat francament espectacular.
BRINDIS DE NADAL AL CENTRE D’EMPRESES
Emprenedoria, Noticies del Centre, Startups, Taulell d'anuncis
El passat dimecres 13 de desembre es va celebrar, al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial una mica diferent del qual realitzem els altres cops, aquest cop per fer un Brindis Nadalenc amb totes les empreses allotjades al Centre d’Empreses.
En total, van assistir 35 empresaris i empresàries del Centre. Tot un èxit!
Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, durant el primer trimestre del 2024.
Aquesta vegada amb més novetats!
ENTREVISTA AMB GONZALO TOBÍA DE GRAFIKS
Emprenedoria, Entrevistes empresaris/àries, Noticies del Centre, Sostenibilitat, StartupsActivitat: Serveis de retolació i impressions.
Any de creació: 2006
Web: https://www.grafiksestudio.com/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/9213423/admin/feed/posts/
Instagram: https://www.instagram.com/grafiksestudio/
Youtube: https://www.youtube.com/c/GrafiksEstudioCornell%C3%A0deLlobregat
- Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa? Quins són els teus trets diferencials amb la teva competència?
Portava molt de temps en el sector del tabac i tenia ganes d’explorar nous negocis. Vaig pensar que la retolació era prou comodí com per a posar en valor tots els clients i contactes que tenia.
Si bé, hi havia i hi ha molta competència no deixa de ser una empresa de servei on el tracte personal té molt de pes. La nostra gran diferència és que donem un servei integral dins de la retolació: disseny, fabricació i instal·lació. Amb un sol proveïdor pots cobrir totes les necessitats de la teva imatge corporativa.
- Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte? Què li diries a algú que està emprenent en el vostre sector?
La meva major dificultat és que no venia del sector de la retolació, ni de les arts gràfiques, pel que vaig entrar en un món desconegut i en el qual es necessita una gran inversió en maquinària per a poder produir.
Normalment, les persones que emprenen en el món de la retolació, venen d’haver treballat en el sector diversos anys. És molt important tenir capacitat econòmica per a poder aguantar els primers anys.
- Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?
La nostra innovació passa per trobar materials que aportin un valor extra als nostres clients. La indústria gràfica està en constant evolució. Vaig a bastantes fires del sector per a estar informat. Els fabricants també s’encarreguen de posar-te al dia de les seves novetats. Ara mateix estem comercialitzant els vinils intel·ligents. S’enfosqueixen amb un comandament a distància!
- Quines serien per a tu les claus de l’èxit? Si poguessis tornar enrere, que milloraries?
L’èxit està a gaudir del que fas. Els que em coneixen saben que m’encanta relacionar-me amb les persones i que en la meva troben honradesa, compromís i professionalitat.
Si tirés la vista enrere.. li hagués dedicat molt més temps a la formació.
- Quin és el projecte més important que heu fet i del que estàs més orgullós?
El rètol del centre logístic de Desigual, per grandària i complexitat, i la retolació integral per a Sony en la Fira de Barcelona, on es va presentar la nova Play Station per volum. Més de 5.000m2 de lones!
NETWORKING: BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES
Emprenedoria, Noticies del Centre, Startups, Taulell d'anuncisEl passat dimarts 31 d’octubre es va celebrar al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial per donar la BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES.
En total, van assistir 28 empresaris/àries del Centre. Tot un èxit!
Durant el networking es van presentar:
– Agustí Sobrino de l’empresa Pickio, qui ens va explicar com funcionen les seves neveres intel·ligents per al “Smart vending”.
– Rubén Martínez, Elisabet Purcalla i Mario Vidal de Kribea, on ens van explicar el servei que donen de cerca i selecció de talent.
– Daniel Moreno de Moreno Salcedo, Abogados y Economistas, especialitzats en obligacions mercantils, comptables, fiscals, laborals i gestió del patrimoni personal.
– Yolanda Lupiáñez de Myllox, ens va explicar que ofereixen la solució al núvol que fa fàcil sol·licitar i justificar ajuts públics i subvencions.
– Ruth Cayla d’Ambientalis, una de les empreses més noves del Centre, ja que només porten un parell de setmanes, ens va explicar que fan com a assessoria mediambiental.
Tots els assistents van poder gaudir d’un networking de qualitat. El gran objectiu era conèixer a totes les noves empreses del Centre, que van tenir l’oportunitat de presentar-se davant de tothom.
El networking va ser curt, però intens: totes les empreses van poder compartir entre elles possibles sinergies, contactes, negocis, opinions, possibles vendes, compartir experiències, etc.
Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, aquest desembre de 2023 per fer un brindis de Nadal. Aquesta vegada amb més novetats!
Últimes entrades
Properes Activitats i jornades
- CURS ONLINE: Aprèn 10 conceptes clau de gestió empresarial al teu ritme
- 16/09/2024 - 31/12/2024
- Cornellà del Llobregat
- CURS: FemEmpresa: Aprèn i emprèn
- 01/10/2024 - 12/11/2024
- Com gestionar els meus impostos si soc Autònom professional
- 31/10/2024
- Cornellà del Llobregat
Estem a…
CENTRE D´EMPRESES BAIX LLOBREGAT
C./ Tirso de Molina núm.36
08940 Cornellà de Llobregat
Barcelona
Tel. 93 474 80 42
Fax: 93 474 24 66
Estem a….
VIVER D’EMPRESES PROCORNELLÀ
Carrer de Joan Fernàndez i Comas, 3,
08940 Cornellà de Llobregat,
Barcelona
Tel. 93 474 80 42
Fax: 93 474 24 66