Nou catàleg d’entitats de l’Economia Social i la Cooperativa del Baix Llobregat de l’ATENEU

, , ,

L’ Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat és l’espai col·lectiu per al foment i la promoció de l’Economia Social i Solidària (ESS) a la comarca.

És una iniciativa, concebuda per a la trobada, coordinació, aprenentatge i discussió, cooperació i transformació social amb uns principis comuns: justícia social, democràcia directa, deliberativa i participativa, decreixement i sostenibilitat, equitat i solidaritat.

Les entitats que conformen l’Ateneu són ens locals, empreses cooperatives i de l’ESS de referència al territori, i les seves actuacions es desenvolupen en diferents àmbits:

  • Promoció: diagnosi, visualització i difusió de l’Economia Social i Solidària al Baix Llobregat.
  • Suport a la creació i consolidació: assessorament i acompanyament a cooperatives i societats laborals en processos de nova constitució, creixement, consolidació o internacionalització.
  • Suport a la transformació i continuïtat: promoció de la fórmula cooperativa i les societats laborals per associacions, SCP o empreses properes al tancament.
  • Formació: realització de sessions formatives i tallers sobre economia social per a estudiants i professorat de grau superior i universitari, així com formació adaptada per a entitats, persones emprenedores i centres educatius.
  • Acompanyament a assessories, gestories i a altres agents vinculats, proporcionant formació, eines i recursos professionals del sector.

 

Des de l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat han elaborat i editat aquest Catàleg d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa del Baix Llobregat responent la necessitat del Servei de mapatge i diagnosi. S’hi pot trobar un recull representatiu d’entitats de l’Economia Social i Cooperativa de la comarca amb compromís social i mediambiental, amb pràctiques d’equitat i democràcia i que busquen, entre d’altres, la cooperació, la qualitat del treball, etc.

Amb l’edició d’aquest catàleg volen facilitar, agilitzar i simplificar la compra i el consum de proximitat, així com la contractació pública local socialment responsable, per fomentar el desenvolupament de models de consum més conscients i crítics i així contribuir a millorar la vida de les persones, enfortir el mercat social i afavorir la construcció de municipis més sostenibles.

En aquest enllaç teniu tots el respresentants del catàleg d’entitats socials de l’economia social i la cooperativa del Baix Llobregat.

Compartir

NETWORKING: BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES

, , ,

El passat dimarts 31 d’octubre es va celebrar al Centre d’Empreses de Procornellà, un networking empresarial per donar la BENVINGUDA A LES NOVES EMPRESES.

En total, van assistir 28 empresaris/àries del Centre. Tot un èxit!

 

Durant el networking es van presentar:

– Agustí Sobrino de l’empresa Pickio, qui ens va explicar com funcionen les seves neveres intel·ligents per al “Smart vending”.

Rubén Martínez, Elisabet Purcalla i Mario Vidal de Kribea, on ens van explicar el servei que donen de cerca i selecció de talent.

Daniel Moreno de Moreno Salcedo, Abogados y Economistas, especialitzats en obligacions mercantils, comptables, fiscals, laborals i gestió del patrimoni personal.

Yolanda Lupiáñez de Myllox, ens va explicar que ofereixen la solució al núvol que fa fàcil sol·licitar i justificar ajuts públics i subvencions.

Ruth Cayla d’Ambientalis, una de les empreses més noves del Centre, ja que només porten un parell de setmanes, ens va explicar que fan com a assessoria mediambiental.  

 

Tots els assistents van poder gaudir d’un networking de qualitat. El gran objectiu era conèixer a totes les noves empreses del Centre, que van tenir l’oportunitat de presentar-se davant de tothom.

El networking va ser curt, però intens: totes les empreses van poder compartir entre elles possibles sinergies, contactes, negocis, opinions, possibles vendes, compartir experiències, etc.

 

Ens veurem de nou en el pròxim networking del Centre d’Empreses, aquest desembre de 2023 per fer un brindis de Nadal. Aquesta vegada amb més novetats!

Compartir

ENTREVISTA AMB PAU D’ARTISTALIA

, ,

Instagram – @artistalia.management

Web: https://www.artistalia.es/es/

Linkedin – https://www.linkedin.com/company/artistalia/

Youtube – https://www.youtube.com/c/ArtistaliaManagementProductions

 

Com va sorgir la idea de crear aquesta empresa i quin problema solucioneu?

Tenir una idea és meravellós. ARTISTALIA és un grup d’emprenedors especialitzats en entreteniment i espectacles. En 2016, amb més de 10 anys d’experiència en el sector, decidim unir-nos per a dedicar-nos al que més ens agrada, els esdeveniments que traspassen els límits de la fantasia. Fem que els esdeveniments siguin únics, encaixin amb la visió del client i els seus valors, es facin a temps, dins del pressupost i amb els millors recursos al nostre abast. ARTISTALIA és una empresa productora i distribuïdora d’espectacles, amb seu al Centre d’Empreses de Cornellà de Llobregat, però amb actuació en l’àmbit nacional i internacional, som una empresa dedicada a idear, organitzar, i produir espectacles, esdeveniments i festes.

 

Quins són els teus trets diferencials amb la competència?

Som un equip molt pròxim i sempre apostem per donar un tracte personal i humà, amb servei de qualitat, transparència en totes les etapes del procés, i sempre amb creativitat i dinamisme. Sigui com sigui l’esdeveniment, treballarem per a fer-lo realitat. Tenim una xarxa d’artistes i col·laboradors única per a poder seleccionar a les persones més adequades a cada projecte i donar servei a més de 200 actes cada any.

Quins aspectes vas trobar més complicats a l’inici del vostre projecte?

A l’inici tens moltes ganes i pocs recursos econòmics. A mesura que passen els anys pugen els recursos, però la motivació inicial pot anar minvant, l’equilibri és el més difícil d’aconseguir. Crear una empresa, sense haver estudiat ADE o empresarials, fa que una nòmina, un Confirming, un Model 200 o altres aspectes no et siguin familiars. Anar plegats amb professionals com els que assessoren a PROCORNELLÀ és vital per créixer. Equivocar-se forma part del nostre dia a dia, el més important és analitzar amb quina pedra has ensopegat per evitar tornar a repetir-ho.

 

Com has aconseguit mantenir-te actualitzat quant a les tendències innovadores del mercat?

A Artistalia innovem constantment: cada dia de l’any, cada any. Portem reinvertint els beneficis en nous serveis, en noves decoracions, en millorar com ens organitzem, en millorar, millorar i millorar. La Pandèmia ens va fer donar-li una volta al que ja fèiem i ens va permetre obrir noves línies de negoci. Ara estem implementant un ERP, per tal de controlar més el dia a dia i ser més eficients.

 

Quines serien per a tu les claus de l’èxit?

Per a mi, una de les claus de l’èxit és comptar amb un equip humà que es cregui el projecte i se’l senti seu.

I… si poguessis tornar enrere, al moment que vas decidir emprendre, ens pots dir alguna cosa que no tornaries a fer i alguna que repetiries?

Al principi, nosaltres mateixos vam dissenyar i programar la nostra pàgina web, però fa 2 anys vam pagar a professionals perquè ho fessin i això ens ha fet augmentar la nostra visibilitat i contractacions.

També destaco que no ens vam endinsar en demanar préstecs ni línies de crèdit fins fa poc, i ara he entès que, per liquiditat, l’empresa ha de tenir això cobert per tal d’assolir reptes més grans.

 

Quin és l’esdeveniment més rellevant que has fet o del que estàs més orgullós de poder organitzar?

Sens dubte, la tasca que fem amb les cavalcades de Reis i Campaments Reials són els actes més rellevants que realitzem cada any, ja que aportem la màgia i la llum necessària perquè els més petits ‘flipin’. També, la producció del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà o haver enviat aquest any un equip a treballar a l’Aràbia Saudí, entre d’altres, són esdeveniments i reptes que també ens fan créixer i ens fan sentir orgullosos del nostre valor afegit a la societat.

 

Moltes gràcies Pau, un plaer poder conèixer una mica més tot el que feu a Artistalia!

 

Us deixem enllaços a alguns vídeos dels seus esdeveniments on podreu comprovar la magnitud d’aquests!

 

Link Videos:

Producció Encesa de llums 2019: https://www.youtube.com/watch?v=M2r3Anw71iw

Producció Festa Supermes 2019: https://www.youtube.com/watch?v=dfToXrLByX4&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=11

Campament Reial 2021: https://www.youtube.com/watch?v=FMlU9_ePfko&list=PLn52c_3UukbsbWQbp5LS1_pnOA5m_PfY1&index=16

Pregó Cornella 2021: https://www.youtube.com/watch?v=qkUgDPS3_Qc&list=PLn52c_3UukbsO_epuvI-Yi9m0REOrzyMv&index=2&t=305s

Producció Túnel del Terror 2022: https://www.youtube.com/watch?v=EJx0jw_vwD0&list=PLn52c_3UukbvARToIdBkYw6WXaRRWgp4t&index=17

Recorregut túnel del Terror 2022: https://youtu.be/ah4rOIujT_c

Cercavila Èpoques: https://www.youtube.com/watch?v=d5ONelZ7uaM

Decoració Valladolid 2023: https://www.youtube.com/watch?v=HZRKRPyNkag

Compartir

MÉS DE 100 STARTUPS CERTIFICADES

, , ,

Ja són 100 les empreses que ha certificat ENISA des que va ser l’escollida el passat 21 de juliol fins al dia d’avui!

El passat 20 de juliol de 2023, es va aprovar l’Ordre PCM/825/2023 que regula el procediment de certificació d’empreses com a startups, en el marc de la Llei de Foment de l’Ecosistema de les Empreses Emergents.

El Govern Espanyol estima que almenys, unes 10.000 empreses sol·licitaran l’accés als beneficis i les especialitats que recull aquesta llei.

És l’empresa ENISA l’escollida com a responsable de posar en marxa aquesta certificació a anomenada Llei de Startups, gràcies a l’experiència en el finançament de pimes i empreses emergents, havia rebut els mesos precedents 1.900 mostres d’interès per començar el procés de certificació de startups.

La certificació d’ENISA és un reconeixement que acredita una startup com a “empresa emergent”, permetent acollir-se als beneficis d’aquesta llei.

Per aconseguir la certificació de startups, l’empresa haurà de complir certs criteris.

 

Requisits s’han de complir per obtenir la certificació de startups: 

• Grau d’innovació: inversió en R+D

• Model de negoci i Escalabilitat

• Finançament públic: haver rebut anteriorment ENISAs

• Grau d’atractiu del mercat

• Competència i diferenciació

• Equip

També es demanarà una sèrie de requisits formals, com que sigui de creació recent (< 5 anys), constituïda a Espanya, que no sigui resultat d’una operació de M&A o que no facturi més de 10 milions d’euros. 

 

Beneficis de tenir la certificació de startups:

• Reducció del tipus impositiu de l’impost sobre societats al 15%.

• Ajornaments de deutes tributaris.

• Exoneració de fer els pagaments fraccionats de l’impost sobre societats.

• Eliminació de determinades taxes registrals per a la constitució d’una nova empresa.

• Exoneració de l’obligació d’obtenció del NIE en cas d’inversors estrangers no residents.

• Bonificació, durant tres anys, de les quotes a la Seguretat Social a favor dels emprenedors autònoms que també treballin per compte d’altri.

• Ampliació de l’import de l’exempció, fins a 50.000 euros anuals, en el cas de lliurament d’estoc opcions als empleats.

• Augment de la deducció per inversió en empreses de nova creació, incrementant el tipus al 50% i la base màxima fins a 100.000 euros.

• Impuls en la creació i el desenvolupament d’entorns controlats de proves per validar la viabilitat i l’impacte de nous models en activitats regulades.

• Facilitats per a la prestació de garanties o pagaments a compte en cas de concessió de subvencions.  

Si vols començar el procés de certificació amb ENISA, pots entrar en aquest enllaç.

Si tens algun dubte amb la certificació d’ENISA o la Llei de startups, pots demanar cita al Centre d’Empreses i un dels nostres tècnics t’assessorarà! Pots demanar cita presencial o online en aquest mateix enllaç.

Compartir

CARLOS BLANCO: Emprenedor i inversor de startups tecnològiques

, , , ,

 

El proper 27 d’octubre a la 13h30 es durà a terme a l’Auditori de Cornellà, una altra jornada del Cornellà Creació Forum. El Cornellà Creació Forum és un projecte capdavanter que té com a objectiu crear sinergies entre el món empresarial i econòmic convertint-se en un lloc de trobada i suport.En aquesta ocasió, el protagonista serà l’emprenedor i inversor Carlos Blanco.

Es defineix com a emprenedor i inversor privat al sector de les noves tecnologies. Guanyador del premi Millor Emprenedor d’Espanya 2014 pels X Premis Pime per Expansión i Ifema; i Millor Business Angel 2014 pels premis AEBAN.

Carlos Blanco va fundar el 2001 Grupo ITnet, incubadora de negocis online especialitzada en oci digital des de la qual va crear més de deu empreses i va ser a partir de 2005 quan va començar a invertir com a business angel. Des de llavors, ha invertit en més de 70 startups, perfeccionant les seves estratègies d’inversió.

El 2011 va fundar Akamon Entertainment, empresa de jocs socials tradicionals i de casino, líder al sud d’Europa i Llatinoamèrica, la qual va vendre a finals del 2015 convertint-se en un dels èxits més importants de l’any a Espanya.

El 1999 va cofundar First Tuesday a Espanya, el principal punt de trobada entre emprenedors i inversors d’Internet, i el 2013 va crear l’acceleradora de startups Connector Startup Accelerator, el mateix any en el qual va cofundar i el van nomenar vicepresident del Barcelona Tech City.

El 2016 va fundar Nuclio Venture Builder, la companyia builder des d’on Carlos Blanco emprèn tots els seus negocis. També ha posat en marxa Encomenda Smart Capital, per gestionar totes les seves inversions.

És editor del bloc de referència per als emprenedors carlosblanco.com i escriptor del llibre “Los principales errores de los emprendedores”, una completa enumeració de les equivocacions que es cometen a l’hora de crear una empresa.Aquesta jornada és ideal per a totes les startups tecnològiques, i veure les noves tendències dels inversors.

Aquí trobareu l’enllaç per obtenir les entrades. Esperem veure-us en aquesta jornada!

 

Compartir

ISERVIS participarà en la 12a edició del programa ‘’Accelera el creixement”

, , , ,

Una cinquantena de pimes de la província de Barcelona transformaran el seu negoci i milloraran la seva competitivitat amb la 12a edició del programa ‘Accelera el creixement’ de la patronal Pimec i la Diputació de Barcelona.

Durant 9 mesos, les 50 pimes disposaran d’acompanyament personalitzat a càrrec d’experts a diferents àrees de gestió empresarial, treballaran en un pla de creixement i comptaran amb suport per executar-lo.

‘Accelera el creixement’ és un programa que s’ha consolidat després d’onze edicions on han participat gairebé 600 empreses.

Segons dades de la patronal, el 64% de les empreses participants en aquesta edició són petites empreses, el 32% són micro i el 4% restant són mitjanes. Per comarques, un 24% són del Baix Llobregat, un 20% del Vallès Occidental, un 14% del Barcelonès, un 10% del Vallès Oriental, un 10% del Maresme, un 10% d’Osona, un 4% del Bages, i un 2% de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Garraf i el Moianès.

Un dels participants és el Carles Ballester, CEO de ISERVIS, empresa que ha estat seleccionada. ISERVIS, es va crear l’any 2016 i està actualment allotjada al Centre d’Empreses.

ISERVIS és una empresa registrada al sector de la construcció (REA) especialitzada en serveis multirisc per a asseguradores, que gràcies a la seva experiència i professionalitat, aplica també la seva experiència en reformes i projectes de la llar. Per a ISERVIS, la personalització completa al client és el factor clau per a una perfecta adaptació a les seves necessitats. El seu client és exclusiu i la seva satisfacció és el seu principal objectiu. El passat 2022 ha realitzat amb èxit més de 22.800 sinistres i reformes.

Us desitgem molta sort al programa d’Accelera el creixement!

Compartir

Tercera edició del PROGRAMA 30 PLUS

, , ,

El Departament de Polítiques d’Ocupació de l’Ajuntament de Cornellà posa en marxa la tercera edició del Programa 30 Plus, un projecte innovador creat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i desenvolupat en el marc de la Conferència Sectorial de Relacions Laborals i d’Ocupació.

El programa 30 Plus permet millorar l’ocupabilitat de les persones en situació d’atur de 30 anys i més, afavorint la seva incorporació en el mercat laboral mitjançant un contracte de treball de mínim 6 mesos a jornada complerta o parcial (20 hores setmanals mínimes) combinat amb accions d’adquisició i millora de competències transversals, formació professional adient al lloc de treball i accions d’orientació i acompanyament al llarg de tot el procés.

Per fomentar l’ocupació de les persones de 30 anys i més, el programa ofereix ajudes per a la contractació de la cuantía del mòdul econòmic diari (que és de 41,42 euros, fins a 1.260€ mensuals) a les empreses participants. La subvenció és de 6 a 9 mesos (la contractació es pot fer fins al 30 de març de 2024).

Podeu demanar més informació o concertar entrevista informativa sobre el programa, a través del correu electrònic (ocupacio@aj-cornella.cat), trucant al telèfon 93 474 33 99, o bé, podeu demanar assessorament amb la tècnica experta en ajuts i subvencions del Centre d’Empreses de Procornellà en aquest mateix enllaç.

Compartir

BNEW: Conectar, impulsar i transformar.

, , , ,

Del 2 al 5 d’octubre es celebrarà a Barcelona el BNEW durant la New Economy Week.

BNEW és un esdeveniment B2B físic i digital que aglutina esdeveniments singulars de Proptech, Indústria Digital, Mobilitat, Sostenibilitat, Talent, Health i Experience, tots ells amb un denominador comú: la nova economia.

BNEW és un esdeveniment diferent i únic per ser el primer amb caràcter híbrid: un esdeveniment físic que es recolza en una plataforma digital, per a facilitar la presència de persones de tot el món.

Aquest format permet arribar alhora als professionals dels diferents sectors econòmics, a les indústries, a les petites i mitjanes empreses, a les grans corporacions, a les Administracions i Institucions i a Startups.

La quarta edició de BNEW comptarà amb set sectors transcendentals per a la nova economia:

  • BNEW PROPTECH: Eines tecnològiques aplicades al Real Estate que responen a les necessitats de promotors, inversors, bancs i entitats financeres, assessors immobiliaris, empreses de disseny d’interiors i arquitectura, companyies d’assegurances i indústria auxiliar.
  • BNEW HEALTH: La salut és present en tots els àmbits de la nostra vida, també en la indústria 4.0 que promou la innovació en salut mitjançant noves eines tecnològiques i digitals.
  • BNEW DIGITAL INDUSTRY : Indústries, centres de desenvolupament i innovació tecnològica, indústria 4.0, empreses de robotizació i automatització, Intel·ligència Artificial, IOT i Blockchain.
  • BNEW TALENT: Respostes a les noves necessitats formatives que s’estan creant arran dels canvis de consum i producció que planteja la nova economia i la indústria 4.0.

BNEW permet a tots els seus visitants accedir a tota la innovació i a les últimes tendències de cada sector amb presentacions i un directori categoritzat per tipologia de producte i servei.

Després de l’èxit de la passada edició, BNEW 2023 repeteix escenari al DFactory Barcelona, un edifici singular de la ciutat de Barcelona amb espais oberts, diàfans, digitals, i compromès amb l’Agenda 2030.

Un esdeveniment disruptiu i innovador que aposta per les possibilitats, noves formes i canvi de paradigma econòmic que ofereixen les noves tecnologies. I tot això a Barcelona, la ciutat de referència a Europa de la nova economia, que aposta fermament per aquesta nova manera de fer les coses i que compta amb un ampli ecosistema empresarial 4.0.

  • Ajuda a reactivar l’economia del nostre territori i al teixit empresarial.
  • Impulsa la Nova Economia.
  • Ofereix una gran oferta de valor als principals sectors econòmics.
  • Crea oportunitats entre els 5 sectors que seran presents.
  • Accelera la innovació i dona suport al talent.

Aquí teniu un enllaç amb tota la informació: https://www.bnewbarcelona.com/cat/bnew-presentation.html

Es preveuen més de 12.000 assistents amb més de 1.500 startups. És el teu moment, com a emprenedor, per veure les noves tendències i assistir als networkings!

 

Compartir

Subvenció “Tu+1”

, ,

S’ha publicat una nova convocatòria de la subvenció “Tu+1” del Departament de Treball, que té per objectiu subvencionar la contractació indefinida d’un/a treballador/a per part d’autònoms sense treballadors/res a càrrec.

¿Quins són els requisits?

  • Ser autònom persona física, sense treballadors al seu càrrec o amb treballadors autònoms col·laboradors sempre que el nou contracte no es formalitzi amb aquests autònoms col·laboradors o bé ser societats limitades unipersonals (SLU), quan la persona física que les constitueixi desenvolupi la seva activitat a la societat, sense treballadors/res al seu càrrec.
  • Estar donat d’alta com a autònom al menys un any ininterromputabans de la sol·licitud o, en el cas de SLU estar inscrites en el Reg.Mercantil un mínim d’un any ininterromput abans de la sol.licitud.
  • Tenir domicili fiscal a Catalunya.
  • No tenir contractada cap persona en el moment de la sol·licitud ni 6 mesos abans.
  • Fer un contracte indefinit de mínim un 50% de la jornada a una persona aturadainscrita com a demandant d’ocupació no ocupada (DONO).
  • La persona contractada ha de fer una formació online o presencialdel catàleg de formació gratuïta del Consorci de Formació Contínua durant el període de contractació.
  • Mantenir el contracte indefinit durant al menys 18 mesos.
  • La sol·licitud s’ha de ferabans de la contractació i la contractació en els dos mesos següents a l’atorgament de la subvenció

La subvenció dels 12 primers mesos del cost empresa (import total de l’ajut 19.745 euros o la part proporcional en cas de jornada parcial) i és pot tramitar del 05/09/2023 al 28/09/2023.

La sol·licitud s’ha de fer abans de la contractació aquí i podeu consultar tota la normativa aquí.

Si voleu ampliar la información o teniu algún dubte, demaneu cita aquí amb un dels nostres técnics!

Compartir

NOU BIZBARCELONA: EL SALÓ PER A MICROPYMES, COMERÇOS I PERSONES TREBALLADORES

, , ,

El proper 4 i 5 d’octubre d’aquest 2023 és farà al recinte de Montjuïc la fira de BIZBARCELONA. Un congrés enfocat a les micropymes, comerços i persones treballadores.

Un congrés creat per a poder fer créixer el teu negoci!

És el lloc ideal per a poder fer networking, fer contactes, conèixer les noves tendències del mercat i poder ensenyar el teu negoci a tots els assistents.

Hi haurà dues zones:

  • La zona “village”, una zona on podràs connectar amb empresaris/àries i empreses de tot l’ecosistema empresarial del territori on podràs conversar, veure idees, veure eines o recursos per potenciar el teu negoci.
  • La zona “congress” on hi haurà tota mena d’activitats, conferències i tallers enfocats amb les temàtiques de la SOSTENIBILITAT i la DIGITALITZACIÓ.

Aquest esdeveniment és totalment gratuït, així que no deixis passar aquesta oportunitat!

En aquest link: https://www.bizbarcelona.com/ veuràs tota la informació on podràs obtenir la teva acreditació de manera totalment gratuïta!

 

Compartir