9 factors a tenir en compte per tenir una pàgina web efectiva

10-factors-a-tenir-en-compte-per-fer-una-web

La pàgina web de la teva empresa és un aparador en línia sobre qui ets, quina missió tens i què pots oferir. Avui dia, si no tens una pàgina web accessible, la visibilitat en línia de la teva empresa és pràcticament nul·la i no pots combatre amb la teva competència més directa. 

En aquest post t’expliquem els 9 factors clau que has de tenir en compte a l’hora de realitzar una pàgina web per al teu negoci i així poder ser visible davant els teus clients i potencials clients, proveïdors, distribuïdors, etc., així com augmentar el teu abast i construir una marca forta i reconeguda. 

 

1. Objectiu – Què vols aconseguir amb la teva pàgina web? 

Els objectius que vols aconseguir amb la pàgina web del teu negoci és el primer que has de tenir clar. Hauràs de planificar el contingut i disseny de la web segons els objectius que tinguis per al teu negoci.

 

Alguns dels objectius més rellevants actualment són:

 

-Venda a través de la web (e-commerce).

-Generació de contactes (leads).

-Augment de la notorietat de marca i millora del branding. 

-Demostrar coneixement del sector.

-Web informativa/corporativa.

-Catàleg dels teus productes i/o serveis. 

-Etc.

 

2. Contingut

El segon aspecte més important de la teva pàgina web ha de ser el contingut i, per a això, una vegada tinguis definit quin és l’objectiu de la teva pàgina web, has de pensar en:

 

  • Qui serà el visitant de la meva pàgina web? 
  • Què necessita trobar en ella? 
  • Quin contingut he d’incloure per a aconseguir l’objectiu per al qual s’ha dissenyat la pàgina? 
  • En quin to ens dirigim als visitants?
  • Té sentit tenir un blog? Tinc la capacitat d’ escriure regularment entrades per alimentar el blog?

 

3. Organització i estructura

El contigut d’una web s’ha d’estructurar per seccions ben diferenciades, d’una manera lògica i ben enllaçada. Pensa en dissenyar la millor estructura possible perquè el visitant sigui capaç d’arribar a qualsevol part del teu web en 2 o 3 clics, les webs estructurades correctament obtenen sempre millors resultats.

A més, si disposes d’un Blog, és molt recomanable categoritzar les entrades, aprofitar les etiquetes i mantenir un ordre per temàtiques en les teves publicacions.

Enllaça les teves publicacions entre elles per augmentar el nombre de pàgines vistes i la duració de les visites.

 

4. Usabilitat

Per usabilitat entenem el grau de facilitat amb el qual els visitants de la nostra web poden navegar per ella i trobar el que estan buscant.

En aquest punt intervenen factors com la disposició dels menús, els colors dels enllaços i botons importants, els noms dels menús o seccions, el tamany i tipus de lletra, etc. Fes que la teva pàgina sigui agradable, fàcil d’usar i potència les accions que més t’interessi que realitzin els usuaris!

 

5. SEO

El SEO (Search Engine Optimization) són les accions d’optimització que es poden dur a terme per a aconseguir que una pàgina web sigui reconeguda i ben posicionada en els principals motors de cerca (Google, Bing, Yahoo, etc.).

En definitiva, amb el SEO busquem aconseguir aparèixer en les primeres posicions dels resultats de cerca de Google, Bing, etc., quan es facin unes certes búsquedas d’interès per a la nostra empresa.

De res serveix tenir una pàgina web molt bonica, molt usable i amb molt de contingut si ningú la veu perquè no apareix en els resultats de cerca de cap buscador per a consultes rellevants per al nostre negoci.

Per a treballar el SEO correctament és vital fer un estudi de paraules clau, és a dir, determinar i triar quines són les paraules clau rellevants per a les quals ens agradaria aparèixer en primeres posicions, saber el volum de cerques mensuals que tenen i si hi ha moltes webs licitant per elles. 

 

6. Disseny

Quan ens plantegem el disseny d’una pàgina web hem de tenir al cap quin és l’objectiu, el públic de la pàgina i quins valors volem que transmeti sobre la nostra empresa.

Una bona pràctica és fer una llista amb algunes paraules que defineixin el que volem transmetre a través del disseny de la nostra pàgina web per a posteriorment anar comprovant si les propostes de disseny compleixen amb els valors que desitgem transmetre. Per exemple: confiança, serietat, experiència, qualitat, proximitat, etc.

 

6.1 Tipografies i colors

NO arrisquis amb els colors: utilitza fons blancs o molt clars i tipografia fosca fàcilment llegible. Amb això t’assegures bastant la bona usabilitat de la teva pàgina a l’hora de llegir-la.

Utilitza un màxim de 3 colors i 2 tipus de lletra. Una tipografia per als títols i una altra per als textos sol ser una bona combinació. Combinar més tipografies és difícil i, si no es fa bé, es corre el risc que el teu web acabi sent un gaspatxo tipogràfic.

El disseny de la teva web ha de mantenir una correlació amb la imatge corporativa de la teva empresa.

Pots fer combinacions amb els colors del teu logotip per a les diferents seccions de la web, els títols, blocs de text…

D’aquesta manera la teva pàgina web estarà alineada amb la teva imatge corporativa i serà reconeguda per l’usuari.

 

6.2 Imatges

Les imatges són la clau del teu web, tria-les molt bé! La selecció de les imatges s’ha d’alinear amb l’objectiu, el públic i la transmissió de valors que vols aconseguir.

Tens dues opcions, utilitzar imatges pròpies o recórrer a un banc d’imatges (gratuïtes o de pagament). És recomanable, gairebé en tots els casos, que siguin imatges pròpies (sempre que siguin d’una certa qualitat).

 

7. Domini

El domini és el nom de la teva pàgina web. Quin domini comprar? La resposta a aquesta pregunta és un gran depèn.

Existeixen moltíssimes extensions i l’elecció dependrà de l’objectiu de la teva pàgina, el tipus d’empresa, el públic al qual et dirigeixis, etc. 

Les extensions més recomanables són:

.com → sempre que estigui lliure, és la millor opció.

.es → si et dirigeixes al mercat espanyol i l’extensió .com no està disponible.

 

8. CMS (Content Manage System)

Un CMS és un sistema per a gestionar el contingut de la teva pàgina web. Actualment existeixen moltíssims CMS, alguns dels més coneguts són WordPress, Prestashop, Shopify, Joomla, Drupal, etc. 

Per dir-ho d’alguna manera, el CMS és la tecnología que utilitzaràs per a gestionar la teva pàgina web o e-commerce.

Avui dia el més utilitzat i el que més està creixent sens dubte és WordPress, per la seva versatilitat (permet fer gairebé qualsevol cosa), facilitat d’ús, manteniment, gestió d’usuaris, es un sistema de codi obert (gratuït), etc. 

En qüestió de E-Commerces, actualment lidera el mercat Woocommerce, el sistema de WordPress, pero hi han d’altres CMS que es poden valorar en funció de les teves necessitats i poden ser alternativas viables com Shopify, Prestashop, Big Commerce, Magento,…

 

9. Textes legals

Tota pàgina web ha de comptar, com a mínim, amb tres textos legals. Et recomanem que acudeixis a un advocat especialitzat en webs perquè redacti els text fets a mida segons les característiques del teu negoci.

  • Avís legal: document que permet identificar al propietari del lloc web (nom complet, domicili o adreça, correu electrònic, telèfon o altres dades de contacte, dades d’inscripció en el Registre Mercantil, entre altres).
  • Política de Privacitat: en el cas que la pàgina web reculli dades personals dels usuaris, ha de contenir un document que informi de de com es realitza el tractament d’aquestes dades. Concretament s’ha d’especificar qui és el responsable del tractament, les dades que es recullen, les finalitats per les quals es recullen, la base legitimadora, el tems en el que emmagatzemem aquestes dades, les possibles cessions a tercers i la forma en el que el usuari por exercir els drets que li atorga la normativa.
  • Política de Cookies: pràcticament totes les webs utilitzen cookies i totes estan obligades a informar l’usuari de la seva existencia quan entra per primera vegada a un site (banner de cookies). Amb les cookies, l’usuari accepta que la pàgina web recopili les seves dades amb finalitats estadístics per a conèixer millor a qui entra en la web.

 

Aquests són 9 factors a tenir en compte per a crear una pàgina web des de zero.

Tant si ja tens una pàgina web activa com si estàs pensant a crear una des de zero i vols informar-te sobre les obligacions legals que ha de complir tota web i com protegir la teva marca en línia, des pots apuntar-te al seminari gratuït impartit en el Centre d’Empreses Procornellà fent clic aquí.

 

Compartir